וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט האריך את הקפאת ההליכים של חפציבה בחודש וחצי

נורית רוט

3.9.2007 / 16:39

ההחלטה התקבלה בניגוד לעמדתם הנחרצת של הבנקים נגד המשך הקפאת ההליכים



בית המשפט המחוזי בירושלים האריך היום את הקפאת ההליכים של חפציבה בחודש וחצי נוספים. בכך קיבל בית המשפט את בקשת המנהל המיוחד של חפציבה, עו"ד יצחק מלכו, וזאת בניגוד לעמדתם הנחרצת של הבנקים נגד המשך הקפאת ההליכים.



השופט דוד חשין קבע בהחלטתו כי הוא מקבל את טענת המנהל המיוחד - שנתמכה על ידי כונס הנכסים הרשמי, עו"ד שלמה שחר - כי יש להמתין פרק זמן נוסף עד שיתקבל המידע אותו ביקש מהבנקים, מרוכשים ללא ערבויות, ומגורמים נוספים.



בהיעדר מידע כזה לא ניתן, לדברי השופט, לקבל תמונת מלאה ומדויקת על מצבן של החברות. המידע נדרש, על פי השופט, גם כדי לברר טענות הנוגעות לתוקף השעבודים שבידי הבנקים, ואת הטענות הנוגעות לאחריות הבנקים כלפי הרוכשים ללא ערבויות. כל זאת, בטרם יחלו הבנקים במימושם של הנכסים, כולל במכירת הדירות, וכדי למנוע יצירת מצב בלתי הפיך.



עוד הוסיף השופט כי המידע חיוני גם לצורך הגשתן של הצעות רכישה קונקרטיות של החברות בחפציבה, וכדי שניתן יהיה לנהל משא ומתן עליהן - ולהגיע בסופו של דבר להצעת הסדר כולל לכל קבוצות הנושים.



"המחיר שיעלה המשך הקפאת ההליכים עקב המימון הנדרש, ועקב ההוצאות שייגרמו כתוצאה מעיכוב נטען במסירת הדירות ועוד, איננו שקול כנגד פגיעה בקבוצה גדולה מאוד של רוכשי דירות תמימים, ששמו את כספם על קרן הצבי ועלולים למצוא עצמם - אם לא תינתן שהות מספקת כדי לנסות ולמצוא פתרון לבעייתם - ללא קורת גג וללא הכספים ששילמו, כשהם עוד מחויבים בהחזר ההלוואות שנטלו תמורתם", ציין השופט.



"בשוקלי אלה מול אלה, את האינטרסים של הנושים המובטחים ואת הנזקים להם ייחשפו, לטענתם, אל מול האינטרסים של קבוצה הרוכשים ללא ערבויות ושאר הנושים הבלתי מובטחים ואת מידת הפגיעה שהם צפויים לה - ברורה לי ההחלטה המתבקשת", קבע השופט.



בנוסף, הורה השופט לבנקים למסור למנהל המיוחד בתוך 10 ימים את המידע והמסמכים שביקש מהם, ביניהם: הסכמי השעבוד בין הבנק לבין חברות בחפציבה, הסכמי הליווי בין הבנק לבין חברות בחפציבה, דו"חות המפקחים מטעם הבנק לגבי הפרויקטים שליווה, ועוד.



(פש"ר 4202/07 בש"א 6720/07)


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully