וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוסע שהיה היום על מטוס אל על הצליח לרדת ממנו - בלא שאיש הבחין בכך

זוהר בלומנקרנץ

3.9.2007 / 17:17

פועל תאילנדי שמסר את מזוודותיו, לא עלה על אותו המטוס; מזודותיו אותרו והורדו מהמטוס



נוסע שהיה היום (ב') על מטוס אל על, הצליח לרדת ממנו, בלא שאיש הבחין בכך. המחדל התגלה רק לאחר שהמטוס החל בתהליך לקראת המראה והנוסע נעצר באקראי על ידי אנשי הביטחון. מטוס אל על חזר ואסף את הנוסע.



ל-TheMarker נודע עוד, כי זמן קצר לפני אותו אירוע התרחש מקרה ביטחוני נוסף הקשור באותה טיסה. פועל תאילנדי שמסר את מזוודותיו, לא עלה על אותו המטוס. מזודותיו אותרו והורדו מהמטוס.



מדובר בטיסת אל על 083 שעמדה להמריא אתמול בשעה 07:10 בבוקר לבנגקוק. זמן קצר לפני ההמראה התגלה כי חסר נוסע. בדיקה העלתה, כי מדובר בנוסע תאילנדי שמסר את מזוודתיו. אלה אותרו והורדו מהמטוס.



באותו הזמן ובלא קשר, ניגש נוסע אחר שהיה על המטוס מדגם בואינג 767-300 לאחת הדיילות וביקש לרדת, כיוון ששכח לטענתו את תיק החליפות שלו. היא השיבה לו, כי אם הוא יורד, עליו להפקיד את כרטיס העליה למטוס בשער היציאה.



"הנוסע ניצל את כניסתה של הדיילת לתא הטייס על מנת לרדת מהמטוס, מבלי שאיש יבחין בכך ובלא שיפקיד את כרטיס העלייה למטוס, כפי שהתבקש. בינתיים הסתיימו ההכנות לטיסה, הדלתות נסגרו, המטוס נותק מהשרוול והחל מתכונן לתהליך המראה, מבלי שאיש יגלה, כי הנוסע לא שב אל מקומו. זאת על אף שהשאיר במקום מושבו את דרכונו.



הנוסע חזר לאזור הצ'ק אין על מנת לחפש את תיק חליפותיו ורק אז נעצר על ידי אנשי הביטחון. בתחילה לא ידעו במי המדובר, כיוון שדרכונו נשאר על המטוס שהיה בתהליך המראה ומבלי שהצוות יגלה, כי הוא ירד מהמטוס וכי הוא חסר.



סופו של סיפור: הנוסע שהבין כי המטוס יוצא בלעדיו הקים קול צעקה; תיק החליפות נמצא והובא למודיעין. מטוס אל על חזר ואסף את הנוסע. עכשיו יש לבדוק, כיצד אירע המחדל ואיך ניתן למנוע מקרים כאלה בעתיד.



מחברת אל על נמסר בתגובה, כי "הבוקר יצא מטוס אל על בטיסה לבנגקוק. נוסע שהיה על הטיסה ביקש לרדת לקחת תיק חליפות ששכח. לנוסע נאמר, כי אינו יכול לרדת; אולם הוא ירד מבלי לעדכן את אנשי הצוות ונעצר ע"י אנשי הביטחון בשדה. החברה נערכה להטיס את הנוסע בטיסה חלופית; אולם בסופו של דבר המטוס חזר לעמדה בשל תקלה והנוסע הועלה בחזרה על הטיסה ויצא ליעדו".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully