וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרדריק עמאר נכשל בגיוס לקרן הריט מתוכננת; ריט 1 מנהלת מו"מ לרכישת מקבצי הדיור בכרמיאל שרכש במלחמה האחרונה

שרון שפורר

3.9.2007 / 17:19

כך נודע ל-TheMarker; אהוד נחתומי, מנכ"ל מקפת לשעבר היה אמור לנהל את קרן הריט ונותר כעת ללא עבודה



לפני כשנה - באמצע מלחמת לבנון השנייה - הגיע לארץ משקיע זר ולא מוכר בשם פרדריק עמאר. הוא רכש מקבצי דיור בכרמיאל ב-120 מיליון שקל ומיד רץ לתקשורת להתראיין ולספר על תוכניות לרכישת נכסים נוספים במאות מיליוני שקלים ועל תוכניות לגיוס רבע מיליארד שקל, בדרך למימון רכישת נכסים נוספים בתוך חודשים ספורים במטרה להקים קרן ריט. עמאר, שמתגורר בשווייץ, אפילו שכר את שירותיו של אהוד נחתומי, שהיה מנכ"ל קרן הפנסיה מקפת. נחתומי יועד להיות מנהל קרן הפנסיה ועבד במשרדים ששכר עמאר בעזריאלי.



שנה לאחר מכן - והגיוס המתוכנן נכשל, אחרי שעמאר לא הצליח לשכנע כמעט אף משקיע מוסדי להעניק לו מימון, וזאת למרות סבב מאוד יסודי שעשה בין המשקיעים המוסדיים. אהוד נחתומי מצא עצמו ללא עבודה וכעת עמאר מנסה גם למכור את מקבצי הדיור בכרמיאל לריט 1, שמנוהלת על ידי אריאל אבן.



קרנות ריט הן קרנות המשקיעות בנדל"ן מניב, דוגמת בנייני משרדים, מרכזים מסחריים ובנייני השכרה למגורים. לפי החלטת רשות ניירות ערך, קרנות הריט שינוהלו על ידי חברות ניהול, ייסחרו בבורסה כמו מניה רגילה ויזכו למעמד מיסויי מיוחד. זאת, בתנאי שיחזיקו בנדל"ן מניב שרובו - 75% ממנו - בישראל.



כיום ריט 1 היא עדיין קרן הריט היחידה בישראל. למרות "הבלעדיות" הזו שלה, היא לא זוכה להצלחה גדולה בבורסה. מאז ההנפקה ועד תחילת יולי היא לא הניבה כל תשואה למשקיעים. יותר מכך, בחודשיים האחרונים היא נחתכה בגסות ביחד עם כל ענף הנדל"ן בבורסה המקומית וכעת נסחרת החבילה שנמכרה בהנפקה למשקיעים המוסדיים במחיר נמוך בכ-27% מבעת ההנפקה בספטמבר 2006.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully