וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר פתיחה טובה הבורסה חתמה את יום המסחר השני של החודש בירידות שערים.

3.9.2007 / 18:15

יום המסחר החל בירידות קלות שהעמיקו לקראת סופו, לאחר נעילה מעורבת בבורסות אסיה ואירופה. בשונה מימי שני הרגילים, בהם המשקיעים ממתינים לפתיחת השבוע בארה"ב, היום לא מתקיים מסחר עקב חופשת חג הלייבור. ההתעסקות בשוק האמריקאי לא פוסקת כמובן והשערות בלתי פוסקות מגיעות לאוזני המשקיעים בנוגע להחלטת הריבית הצפויה החודש ומידת ההתערבות של הממשל ונשיא הבנק המרכזי במשבר המשכנתאות המאיים לאחרונה על הכלכלה העולמית. בסיכום יומי: מדד ת"א 25 ירד ב- 0.6%, מדד ת"א 100 ות"א 75 איבדו 0.5% כל אחד, יתר 120 ירד ב- 1.0%, מדד נדל"ן 15 רשם ירידה של 0.6%, ותל טק 15 ירד ב- 0.4%. מחזור המסחר הסתכם בכ- 1.1 מיליארד שקל.

פלאזה סנטרס, חברת הנדל"ן ההודית שבשליטת אלביט הדמיה, תשקיע 1.2 מיליארד דולר בבניית מרכזי בידור ומרכזים מסחריים. החברה תקים 50 מרכזים ב- 5-7 שנים בערים שונות בהודו. אין זו הפעם הראשונה שפונה החברה לשוק ההודי ומנצלת הזדמנויות רכישה. המנייה עולה היום ב- 1.1% במחזור מסחר של 12.1 מיליון שקל.

חברת הנדל"ן הישראלית, גזית גלוב הודיעה היום על כוונתה לבדוק אפשרות כניסה לענף האנרגיה. זאת נזכיר לאחר שחברת האם גזית, רכשה לאחרונה כ- 15.5% מחברת האנרגיה החלופית אורמת, גם חברת הנדל"ן שוקלת לבצע השקעות בתחום ע"י רכישות של חברות בתחום או פיתוח של נכסי אנרגיה ישירות.
כתגובה להודעה, מניית החברה מוסיפה 0.9% לערכה במחזור מסחר של 19 מיליון שקל.

מניית חברת מדיגוס סוגרת את יום מסחר שלילי במיוחד בירידה של 0.1% בלבד לאחר שקיבלה היום תשובה השלילית של ה-FDA האמריקאי בנושא בקשת החברה לבצע ניסוי רב מרכזי בבני אדם בארה"ב באמצעות בדיקות מבוססות אנדוסקופ שפיתחה החברה. ה- FDA דורש מידע נוסף אודות הבדיקה, שינוי בפרוטוקול הבדיקה והצגה של מידע קליני נוסף. להערכת החברה, הצגת הפרטים הנדרשים תושלם תוך 12 שבועות.

לאחר פתיחה טובה של השבוע נחלש מעט השקל נחלש מעט אל מול הדולר שרשם עלייה קלה של 0.17% ושערו היציג נקבע על רמה של 4.131 שקלים. האירו לעומת זאת איבד שיעור זניח של 0.01% ושערו היציג נקבע על רמה של 5.632 שקלים.

אגרות החוב נסחרו במגמה שלילית, כאשר השחרים רשמו ירידות של עד 1.3% בארוכים ביותר שנתמכו בהתחזקותו של הדולר, לעומת הגילונים בעלי הריבית המשתנה שרשמו עליות של עד 0.1%. הצמודים נסחרו גם הם באוירה שלילית וסבלו מירידות של עד 0.8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully