וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט הגולמי מתקרב לשיא של חודש על רקע החששות מפגיעה של הוריקן "פליקס" במפרץ מקסיקו

אשר שכטר

3.9.2007 / 18:32

מחיר החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude למסירה באוקטובר עולה ב-0.7% ל-74.59 דולר לחבית



מחיר הנפט רושם עלייה של 0.7% ומתקרב לשיא של ארבעה שבועות, על רקע התגברות החששות כי סופת ההוריקן "פליקס" תפגע בתשתיות הנפט במפרץ מקסיקו, האחראי ליותר מ-25% מתפוקת הנפט של ארה"ב. ההערכות הן כי אופ"ק לא ישנה בפגישתו בשבוע הבא את מדיניות התפוקה הנוכחית.



"פליקס", סופת הוריקן בדרגה 5, נחלשה מעט היום בעודה מתקרבת לים הקריבי והובילה להפחתה קלה בחומרת התחזיות לפיהן היא צפויה לפגוע במפרץ מקסיקו. עם זאת, מרכז ההוריקנים הלאומי במיאמי הזהיר את העובדים במפרץ מפני התקדמות ההוריקן והעריך כי הסופה עשויה להגיע לאזור בתוך חמישה ימים.



בתוך כך, ההערכות לפיהן ארגון אופ"ק, האחראי לכ-40% מתפוקת הנפט העולמי, לא יחליט להעלות את מדיניות התפוקה הנוכחית שלו בפגישתו הקרובה ב-11 בספטמבר התחזקו בעקבות הצהרות שהשמיעו היום שר האנרגיה האלג'יראי, חאכיב חאליל, ושר הנפט של קטאר, עבדאללה בן חמד אל-עטייה, לפיהן אופ"ק אינו מתכוון להעלות את התפוקה מתוך הערכה כי לצרכניות הגדולות יש מלאי נפט מספיקים.



מחיר החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude למסירה בספטמבר רושם עלייה של 0.7% ל- 74.59 דולר לחבית. מחיר הנפט הגולמי מסוג ברנט, הנסחר בבורסת הסחורות של לונדון, עולה ב-0.9% ל- 73.33 דולר לחבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully