וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: יום רביעי של עליות על רקע דעיכת חששות הסאבפריים; מגזר החשמל גרר בורסת פאריס לירידה של 0.2%

TheMarker

3.9.2007 / 19:45

בורסת לונדון עלתה ב-0.2%; בנק ברקליס הוסיף 4% לאחר נפילה של 12% באוגוסט



בורסות אירופה נסגרו במגמה חיובית זה היום הרביעי ברציפות, על רקע מיזוג ענק במגזר החשמל ביבשת. מגזר הפיננסים הוביל את העליות על רקע המשך דעיכת החששות לגבי התרחבות המשבר בשוק האשראי הגלובלי. בורסת לונדון נסגרה בעלייה של 0.2%; בורסת פרנקפורט הוסיפה 0.1%. מנגד, נסגרה בורסת פאריס בירידה של 0.2%. מחזורי המסחר באירופה היו נמוכים מהרגיל לרגל החופשה של לייבור דיי בוול סטריט.



"מדובר ביום מסחר רגוע בעיקר בשל החופשה בארה"ב", אמר האסטרטג פיליפ שאו מ-אינווסטק סקוריטיס, לאתר חדשות הפיננסים מרקטווץ'. "השוק נהנה גם מהמשך השפעת מגמת המסחר של יום שישי, ושואב עידוד מכך שדבריו של יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, מיום שישי, בהם התחייב כי הפד "יפעל ככל שיידרש" כדי למנוע מהמשבר בשוק הדיור האמריקאי לפגוע בכלכלת ארה"ב. דבריו של יו"ר הפד פורשו כאישור לכך שהבנק הפדרלי אכן מתכוון להוריד את הריבית בארה"ב החודש.



ברקליס (סימול BARC.L), הבנק השלישי בגודלו בבריטניה, עלה ב-4% לאחר שהודיע כי הפסדיו מהשקעות כושלות במהלך משבר בשוקי האשראי לא יעלו על 75 מיליון ליש"ט (151 מיליון דולר). מניית ברקליס נפלה ב-12% במהלך אוגוסט על רקע חששות כי המגזר הבנקאי יספוג הפסדים כבדים בעקבות המשבר בשוק האשראי הגלובלי.



עוד בלטו לטובה הבנק ההולנדי ABN אמרו ו-רויאל בנק אוף סקוטלנד, אשר מניותיהם עלו ב-1.5% וב-1% בהתאמה. מנגד, מניית הבנק הגרמני IKB (סימול IKB.F) ירדה בקרוב ל-2% לאחר שהודיע כי ירשום הפסד של עד 700 מיליון יורו בגין השקעות כושלות בשוק משכנתאות הסאבפריים בארה"ב. כתוצאה מכך, רווחיו העתידיים של הבנק יהיו "נמוכים באופן ניכר" לעומת השנים הקודמות, מסר IKB.



מניות סואץ (סימול SZE.PA) וגז דה פראנס (סימול GAZ.PA) הכבידו על בורסת פאריס, ונסגרו בירידה של 3.3% ו-2.7% בהתאמה, בעקבות הודעת החברות על מיזוג חטיבות החשמל והגז שלהן - עסקה אשר תיצור את חברת החשמל השלישית בגודלה בעולם במונחי שווי שוק (שווי שוק של 70 מיליארד יורו (95 מיליארד דולר).


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully