וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמורה מעסקת תנובה תועבר לבעלי המניות עד סוף ספטמבר; המושבים יקבלו כ-490 מ' ד' והקיבוצים - 300 מ' ד'

עמירם כהן

3.9.2007 / 21:19

25% מבעלי המניות, רובם קיבוצים, לא ימכרו את אחזקותיהם לאייפקס ולמבטח שמיר וישארו בעלי מניות בתנובה



עד סוף ספטמבר (ה-25 בחודש) תושלם מכירת תנובה ובעלי המניות במושבים ובקיבוצים יקבלו את התמורה מהעסקה, כך אמר היום עוה"ד של תנובה צורי לביא, בכנס תנועת המושבים בהרצליה שנערך על ידי משרד רו"ח "ברית פיקוח", רו"ח של מרבית המושבים והקיבוצים בישראל.



המושבים המחזיקים בכ-48% ממניות תנובה יקבלו (לפני מס) כ-490 מיליון דולר והקיבוצים המחזיקים ב-52% יקבלו כ-300 מיליון דולר (לפני מס). הסיבה לתמורה נמוכה יותר לקיבוצים אף שהם מחזיקים ביותר מניות מהמושבים, היא ש-25% מבעלי המניות, רובם קיבוצים, לא ימכרו את אחזקותיהם לאייפקס ולמבטח שמיר וישארו בעלי מניות בתנובה; 21.9% מהם באמצעות התאגידים הכלכליים האזוריים של הקיבוצים והיתר באופן פרטני. בנוסף תקזז תנובה 25% מהתמורה המגיעה לקיבוצים לטובת המדינה והבנקים כמתחייב מ"הסדר המשלים לחובות הקיבוצים".



מנכ"ל ברית פיקוח ירון רייכמן, אמר בכנס כי המשרד נתון בעיצומו של מו"מ פרטני מול רשויות המס ולהערכתו לא ניתן יהיה להגיע לתשלום מס אחיד, כפי שניתן היה במקרים דומים אחרים, בגלל השונות הרבה במצבם הכלכלי והפיננסי של כל אחד מהישובים בעלי המניות ויעוד התמורה מהמכירה: לקופת האגודה השיתופית, לחלוקה לחברי האגודה או לחסכון פנסיוני.



בפגישת ראשי התאגידים הכלכליים של הקיבוצים בסוף השבוע שעבר הוחלט להפקיד 5 מיליון שקל בקרן נאמנות שתוקם להסדרת המחלוקת בין התנועה הקיבוצית ל-16 הקיבוצים המסרבים לחתום על ויתור של רבע מהתמורה לטובת המדינה והבנקים. לפי ההסכם יפקידו 16 הקיבוצים בקרן הנאמנות 10 מיליון דולר והתנועה הקיבוצית 8 מיליון דולר לתקופה של 3 שנים, שלאחריהן תוכרע המחלוקת בידי בורר. עדיין לא ברור מהיכן תגיע יתרת הכספים שהתנועה הקיבוצית התחייבה להפקיד בקרן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully