וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחתנים של דפי זהב

ערן גבאי

4.9.2007 / 5:57

דפי זהב רכשה 80% מאתר מתחתנים תמורת כ-20 מיליון שקל. באחרונה השלימה החברה גם את רכישת אתר זאפ

דפי זהב אמנם החליפה באחרונה בעלות כשקרן מרקסטון מכרה את השליטה בה לקרן האוסטרלית Brown & Babcock, אך מדיניות רכישת האתרים בישראל לא נעצרת. מנכ"ל קבוצת דפי זהב, ניר למפרט, מסתער הפעם על עולם החתונות ול-TheMarker נודע כי דפי זהב רכשה בימים האחרונים 80% מקבוצת מתחתנים, המפיקה את קטלוג מתחתנים ואת פורטל 'מתחתנים' ברשת, תמורת כ-20 מיליון שקל. המשמעות היא ששווי הקבוצה לצורך הרכישה 25 מיליון שקל. זוהי למעשה הרכישה הראשונה שמבצעת דפי זהב תחת השליטה של הקרן האוסטרלית וידוע כי בימים אלה הוגשה בקשת רכישה של אתר נוסף בישראל לפי שווי של עשרות מיליוני שקלים לעיונה של הממונה על ההגבלים העסקיים; אישור בגינה צפוי בקרוב.

דפי זהב השלימה רק לפני כשבועיים רכישת 30% נוספים במניות אתר השוואת המחירים זאפ והיא כעת מחזיקה במלוא הבעלות על החברה. עסקה זו התבצעה לפי שווי מוערך לזאפ ביותר מ-30 מיליון שקל - שווי הגבוה פי יותר משניים מזה שלפיו הושלמה רכישת 70% ממניות האתר לפני כשנתיים, אז העסקה התבצעה תמורת כ-10 מיליון שקל ולפי שווי מוערך של כ-14 מיליון שקל לאתר. דפי זהב השקיעה בשנה האחרונה מאמצים גדולים כדי לשפר את יכולות האינטרנט שלה, אותן היא מציעה למשתמשים ולמפרסמים.

מובילה ברכישות

דפי זהב מתמחה במתן מידע על בתי עסק, מוצרים ושירותים, מנוע חיפוש ואפליקציות וידיאו. החברה רכשה בשנתיים האחרונות לצד רכישת זאפ גם את אתר הלימודים פרופסור, אתר הלוח מד"ס, אתר המסעדות rest, הקימה את הרשת החברתית לצעירים בוא'נה ורכשה את דן אנד ברדסטרייט בהשקעה כוללת שחצתה את רף 20 מיליון דולר. דפי זהב כיום שחקן האינטרנט המוביל בישראל בבחינת היקפי הרכישה שהוא מבצע ברשת. החברה צומחת בעשרות אחוזים מדי שנה בהכנסות שלה מתחום הפעילות הדיגיטלית, ואלה יסתכמו השנה בכ-70 מיליון שקל, מתוך מחזור צפוי של כ-250 מיליון שקל.

הרכישה הבולטת והרווחית ביותר של דפי זהב עד כה היא הרכישה הראשונה שבוצעה בה, רכישת אתר זאפ. דפי זהב מאמינה מאוד בהיקף השימוש הנעשה באינטרנט בישראל ובהרחבת השימוש באינטרנט והיקפי החדירה הרחב של טכנולוגיית הפס הרחב. ברכישה של אתר מתחתנים מוכיח למפרט כי למרות החלפת הבעלות בקבוצת דפי זהב, והרצון המוצהר של הקבוצה לבחון רכישות, מיזוגים ושיתופי פעולה בפעילויות אינטרנטיות בחו"ל, עדיין מתכוונת דפי זהב להרחיב את היצע השירותים בישראל - תוך כדי רכישות בשוויים גבוהים.

לפי ההסכם שנחתם עם קבוצת מתחתנים, הבעלים של הקבוצה בנצי גיספאן ימשיך להחזיק בכ-20% ממניות הפורטל ולנהל את הקבוצה, בדומה למודל הרכישה הידוע והמקובל בדפי זהב. רכישה זו מהווה ציון דרך נוסף ברצף הרכישות של דפי זהב, מכיוון שזו הרכישה הראשונה של קטלוג מידע על ידי דפי זהב, הנוהגת להפיק בעצמה את הקטלוגים שלה.

כתמנון רב זרועות

חברת מתחתנים הוקמה ב-94' על ידי גיספאן והקטלוג שלה מופץ מ-96' על ידי רשת סטימצקי. קטלוג זה היה הקטלוג הפרסומי הראשון בישראל שנמכר ברשת. פורטל האינטרנט של הקבוצה הוקם ב-2000, באמצעות חברת הבת מתחתנים ברשת. הפורטל מסייע בארגון החתונה ומספק כלי עזר ותוכן בתכנון החתונה. בפורטל קיים מידע המציג את נותני השירות בכל הקטגוריות המרכיבות את ארגון החתונה, וקיימת תוכנה לניהול תקציב החתונה ולארגון חתונה. כמו כן קיים בפורטל מועדון חברים, פורום ואגף תוכן, מדורי ביקורת והמלצה, וערוץ טלוויזיה אינטרנטי.

מנכ"ל דפי זהב, ניר למפרט, אישר את הידיעה וציין כי הפורטל זוכה לעשרות אלפי כניסות גולשים מדי יום. "מתחתנים משלימה נדבך נוסף במגוון השירותים שאנו מציעים לצרכנים בישראל בעידן שבו התוכן הוויזואלי צובר תאוצה. למרות הרכישה לא יתבצעו שינויים מבניים וארגוניים בקבוצה והיא תמשיך להתנהל כגוף אוטונומי נפרד, כפי שהתנהלה עד כה עם אותו צוות המונה כ-30 עובדים".

מהלך אסטרטגי

בקרב ספקיות האינטרנט, שבחלקן רוכשות אתרי אינטרנט ועוסקות בהגדלת היצע השירותים ללקוחות, נשמעים באחרונה קולות על כך שדפי זהב מקפיצה את שוויי אתרי האינטרנט ומקשה על ביצוע עסקות בתחום. רכישת אתרי אינטרנט יכולה להיות מהלך אסטרטגי וסינרגטי כפי שדפי זהב מבצעת במהלך השנתיים וחצי האחרונות, ויכולה להתבצע לטובת השגת "שטחי נדל"ן פרסומי" כדי ליהנות מהצמיחה בהשקעות הפרסום באינטרנט. שוק הפרסום באינטרנט בישראל צפוי לצמוח השנה לכדי 90-95 מיליון דולר, לעומת שוק של כ-75 מיליון דולר ב-2006.

עיקר הצמיחה בתחום מגיעה כיום מפרסום מדויק טקסטואלי במנועי חיפוש, שצפוי לגדול השנה מכ-10 מיליון דולר לכ-20 מיליון דולר, אך עדיין גם הפרסום בבאנרים עשוי לגדול השנה מכ-65 מיליון דולר ב-2006 לכ-70-75 מיליון דולר.

גיספאן רואה במכירה של הקטלוג והאתר לדפי זהב כמהלך אסטרטגי שיאפשר לחברה שלו התפתחות ומינוף לאפיקים חדשים. גיספאן מגלה כי השותפות החדשה תאפשר למתחתנים להקים מיזמים חדשים בתחום הדפוס והאינטרנט.

קרן ההשקעות האוסטרלית Brown & Babcock רכשה בתחילת אוגוסט השנה את כל מניות דפי זהב מידי קרן מרקסטון לפי שווי חברה של 123 מיליון דולר. הכנסות קבוצת דפי זהב ב-2006 הסתכמו בכ-227 מיליון שקל. הרווח התזרימי (ה-EBITDA) ב-2006 הסתכם בכ-75 מיליון שקל בנטרול הוצאות גיוס ההון. לחברה הון עצמי של כ-250 מיליון שקל, הכולל את גיוס ההון. Brown & Babcock החליטה באחרונה להיכנס לישראל ותתעסק בתחומים רבים; בהם תשתיות, אנרגיה, מים, נדל"ן ותקשורת. מנהל רשות החברות הממשלתיות לשעבר, אייל גבאי, מנהל בישראל את הסניף החדש של הקרן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully