וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקפאת ההליכים בחפציבה נמשכת

נורית רוט

4.9.2007 / 6:10

זאת למשך עוד חודש וחצי ולמורת רוחם של הבנקים. ביהמ"ש קבע כי דרוש מידע נוסף בטרם יחלו הבנקים במימוש נכסים

הקפאת ההליכים של חברת חפציבה הוארכה אתמול בחודש וחצי על ידי בית המשפט המחוזי בירושלים. בכך קיבל בית המשפט את בקשת המנהל המיוחד של חפציבה, עו"ד יצחק מלכו, וזאת בניגוד לעמדתם הנחרצת של הבנקים נגד המשך הקפאת ההליכים.

השופט, דוד חשין, קבע בהחלטתו כי הוא מקבל את טענת המנהל המיוחד - שנתמכה על ידי כונס הנכסים הרשמי, עו"ד שלמה שחר - כי יש להמתין פרק זמן נוסף עד לקבלת המידע שביקש מהבנקים, מרוכשים ללא ערבויות ומגופים נוספים. בהיעדר מידע כזה לא ניתן, לדברי השופט, לקבל תמונת מלאה ומדויקת על מצבן של החברות.

המידע נדרש, הוסיף השופט, גם כדי לברר טענות הנוגעות לתוקף השעבודים שבידי הבנקים, ואת הטענות הנוגעות לאחריות הבנקים כלפי הרוכשים ללא ערבויות. כל זאת לפני שיחלו הבנקים במימוש הנכסים, כולל מכירת הדירות, וכדי למנוע יצירת מצב בלתי הפיך. עוד הוסיף השופט כי המידע חיוני גם לצורך הגשתן של הצעות רכישה קונקרטיות של החברות בחפציבה, וכדי שיהיה אפשר לנהל משא ומתן עליהן ולהגיע בסופו של דבר להצעת הסדר כולל לכל קבוצות הנושים.

"המחיר שיעלה המשך הקפאת ההליכים עקב המימון הנדרש, ועקב ההוצאות שייגרמו כתוצאה מעיכוב נטען במסירת הדירות ועוד, איננו שקול כנגד פגיעה בקבוצה גדולה מאוד של רוכשי דירות תמימים", קבע השופט. כמו כן הורה לבנקים למסור למנהל המיוחד בתוך 10 ימים את המידע והמסמכים שביקש מהם - בין היתר הסכמי השעבוד בין הבנק לבין חברות בחפציבה, הסכמי הליווי בין הבנק לבין חברות בחפציבה ודו"חות המפקחים מטעם הבנק לגבי הפרויקטים שליווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully