וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בועז יונה לעורכי דינו: מצטער על הנזק; טרם החליט אם להסכים להסגרתו לישראל

רוני זינגר-חרותי

4.9.2007 / 7:15

אם יונה לא יתנגד להסגרה, ההליך יארך כמה שבועות, אך אם יתנגד לכך ההסגרה עשויה להידחות בכמה חודשים



ונציה. "אני מצטער על הנזק שעשיתי. נשארתי לבד" - כך אמר אתמול מנכ"ל חברת "חפציבה" העצור באיטליה, בועז יונה, לדברי עורכי דינו. היום ידון בית משפט בוונציה בהארכת מעצרו של יונה, שישראל מבקשת את הסגרתו כיוון שהוא חשוד בגניבה, מרמה והונאה, שהובילו לקריסת "חפציבה"



פרקליטיו של יונה נפגשו עמו אתמול לראשונה, מאז נעצר ביום חמישי שעבר. עו"ד יאיר גולן נפגש עם לקוחו לאחר שקיבל אישור מיוחד מנשיא בית המשפט בוונציה, והתלוותה אליו עורכת הדין האיטלקייה דניאלה דה-וואן. הפגישה ארכה כשעתיים ובמהלכה סיפר יונה את גרסתו לאירועי החודשים האחרונים וקיבל ייעוץ על ההליכים המשפטיים הצפויים לו.



בדיון הבוקר תבקש התביעה להאריך את מעצרו של יונה עד תחילת הליכי ההסגרה. לפי החוק האיטלקי, השופט יכול להאריך את המעצר עד 40 ימים, אבל פרקליטיו של יונה יבקשו לשחררו בתנאים מגבילים. בימים הקרובים אמורה ישראל לשלוח לאיטליה את בקשת ההסגרה, שתכלול את החשדות נגד יונה ואת הראיות שנאספו בתיק. אם יונה לא יתנגד להסגרה, ההליך יארך כמה שבועות, אך אם יתנגד לכך או שמשטרת איטליה תפתח בחקירה משלה נגדו, ההסגרה עשויה להידחות בכמה חודשים.



לדברי עורכי הדין של יונה, לקוחו לא התלונן על תנאי המעצר. "פגשתי אדם מבולבל, שעדיין לא מעכל את המצב שבו הוא נמצא", אמר גולן ל"הארץ" בתום הפגישה. לדבריו,



יונה אמר לו ש"אני מאוכזב מהסיטואציה שבה אני נמצא. כשהייתי למעלה כולם היו חברים שלי ועכשיו נשארתי לבד. המשפחה שלי זו המשענת היחידה שנותרה לי".



בשיחה עם עורכי הדין דבק יונה בגרסתו שלפיה לא ברח מישראל, אלא נסע לאירופה כדי לגייס כסף שימנע את קריסת "חפציבה". הוא אמר להם, שלפני שעזב את ישראל לווה מיליוני שקלים מגורמים בשוק האפור, דבר שלטענתו "הציל" 2,000 משפחות שרכשו דירות מ"חפציבה". לדבריו, בזמן ששהה באירופה הבין שהחברה קורסת ובחר שלא לחזור, כי חשש שלא יזכה ליחס הולם בישראל. עם זאת, עו"ד גולן הדגיש, שיונה לא תיכנן מראש לברוח ושמאז קריסת החברה הוא שהה באיטליה, למעט כמה ימים בהם היה ברומניה.



עוד אמרו עורכי הדין, שיונה ביקש לשקול את עמדתו בעניין ההסגרה לישראל, אף שבימים האחרונים אמר שעקרונית ברצונו לשוב ארצה. יונה חושש לחייו ולחיי בני משפחתו לאור המסרים שקיבל מגורמים עברייניים בשוק האפור מהם לווה כסף ולכן אינו בטוח שכדאי לו לחזור, אמרו עורכי הדין. לדברי גולן, יונה התלונן על דיווחי התקשורת הישראלית שמציגים אותו ברוע מוגזם, כהגדרתו.



אשתו וילדיו של יונה עדיין שוהים באיטליה, ויחליטו אם לשוב לישראל בהתאם להתקדמות ההליכים המשפטיים נגד אבי המשפחה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully