וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: המשקיעים יצפו לפתיחת חודש ספטמבר בוול סטריט; מדד הנדל"ן צנח ב-23% מאז תחילת מאי

שרון שפורר

4.9.2007 / 8:50

אתמול ירדה הבורסה - אחרי הפוגה בת יום מרצף של ארבעה ימי ירידות שערים בשבוע שעבר



אחרי שלקחה פסק זמן ביום ראשון עם עלייה של קרוב ל-2%, שבה אתמול הבורסה לני"ע בתל אביב ליום נוסף של ירידות שערים כשמדד המעו"ף איבד בסוף המסחר 0.6% וננעל ברמה של 1,069.72 נקודות ומדד תל אביב 100 איבד 0.5% וננעל ב-1,047.33 נקודות.



» דיון חם על המתרחש בבורסה - עכשיו ב-TheMarker Cafe



היום ייפתח המסחר באחד העם בציפייה לשובה של וול סטריט מסוף שבוע ארוך שכלל את הלייבור דיי אתמול. למרות התנודתיות החריפה בבורסות בניו יורק בחודש אוגוסט, הן הצליחו לחתום בצידו הירוק של המתרס בסיכום חודשי, לראשונה מאז מאי, כשמדד נאסד"ק עלה בכ-2%.



היום תפתח וול סטריט את חודש ספטמבר, כשנתוני מאקרו שיתפרסמו במהלכו עשויים להשפיע מהותית על כיוונה. בספטמבר יתפרסמו נתונים שונים באשר לחודש אוגוסט כמו מדד המחירים לצרכן וליצרן ונתוני בנייה שיוכלו לספק אינדיקציה לגודל הפגיעה של משבר האשראי בארה"ב על הכלכלה האמריקאית.



מדד הנדל"ן ירד אתמול בדומה לבורסה ב-0.6% והשלים ירידה של 23% מאז חודש תחילת חודש מאי. המדד סבל מתנודתיות חריפה אף יותר מזו שתקפה את המניות בענפים אחרים כשלשינוייים אפשריים בריבית השפעה מכרעת עליו. אוגוסט השלים ארבעה חודשים רצופים של ירידות במדד הנדל"ן.



גם הבנקים סבלו מסנטימנט שלילי בארבעת החודשים האחרונים כשמדד תל אביב בנקים איבד 13% מגובהו מאז מאי. מניות ירדו בשיעור חד מהמדד של כ-17% בארבעה חודשים. בחודש וחצי האחרון תרם לירידות מימוש של בעלי העניין בבנק - חברת אליאנס האמריקאית שמכרה מניות ב-160 מיליון שקל מאז אמצע יולי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully