וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים: רבוע כחול עשויה לרכוש בחו"ל או לרכוש רשתות בארץ כדי לצמצם פערים - מהלכים שממחישים מצוקתה"

TheMarker

4.9.2007 / 9:02

דלק דואגת להשיג למשקיעיה תשואה מרבית לאורך זמן, ללאומי יש כר נרחב לאפסייד וההמלצה לרבוע כחול יורדת ל"תשואת שוק"; חמש מניות - חמש המלצות



רבוע כחול: מהלכיה ממחישים המצוקה



המלצה: "תשואת שוק"



"קבוצת הציגה נסיגה בשיעורי הרווחיות והיעדר צמיחה במכירות חנויות שקיימות לפחות שנה בדו"חותיה הכספיים לרבעון השני. שיעור הרווח התפעולי במחצית הראשונה הסתכם בכ-4.6% לעומת 4.7% בתקופה המקבילה. תגובת החברה לא איחרה לבוא: ראשית, היא בחרה במהלך קיצוני של הסבת חנויותיה במרכזי הערים לחנויות דיסקאונט. המשמעות היא אפשרות למלחמת מחירים בתוך הערים. אנו מעריכים כי בתחילה המהלך יוביל לקיטון ברווחיות.



"שנית, החברה הודיעה על תוכניותיה להתרחב בתחום שאינו מזון באמצעות רכישות. עם השלמתן רבוע כחול תכלול כ-400 חנויות המאופיינות במרווחי מכירה גבוהים.



"לבסוף, החברה עשויה לבצע רכישה בחו"ל כדי להקטין את החשיפה לשוק המקומי ו/או רכישת רשתות בישראל כדי לצמצם את הפער מול שופרסל. מהלכים אלו ממחישים את 'מצוקת' החברה. לאור הירידה במכירות וברווחיות בחרנו להפחית המלצה".



דלק: ההווה והעתיד נראים חזקים



המלצה: "קנייה"



"קבוצת סבלה בחודש האחרון מירידה של כ-20% במחיר מנייתה וזאת בגלל הסיבות הבאות: ראשית, העצבנות שפוקדת את השווקים גרמה לתנודתיות גבוהה בקרב חברות אחזקה. עם זאת, לפני שהחלה העצבנות, מניית החברה הציגה תשואה גבוהה, כך שמדובר במימושים בריאים. בנוסף, בניגוד להנפקות אחרות של חברות הקבוצה, הנפקת לא התבצעה בצורה חלקה, כאשר גויס סכום נמוך מן המתוכנן לפי שווי נמוך מהשווי המקורי. הירידה במרווחי הזיקוק בארה"ב באוגוסט פגעה בדלק US.



"הקבוצה סיימה את הרבעון השני עם רווח של 380 מיליון שקל מפעילות שוטפת, עלייה של 42% לעומת הרבעון המקביל. מרבית חברות הקבוצה המשיכו להפגין שיפור בתוצאות, תוך ביצוע רכישות, כניסה לתחומי פעילות נוספים וחדירה לשוקי יעד חדשים. הקבוצה נהנית מהנהלה איכותית, בעלת ניסיון, הפועלת בתנאי שקיפות ודואגת להשיג למשקיעיה תשואה מרבית לאורך זמן".



גוגל: פרסום חכם וממוקד בגולש



המלצה: "תשואת שוק"



" צפויה להציג ברבעון השלישי השנה גידול ברווחים. הצמיחה צפויה לנבוע מגידול אורגני בלבת הפעילות של החברה: פרסום חכם וממוקד גולש באתרי החברה ובאתרים מסחריים הרוכשים ממנה טכנולוגיה זו.



"החברה מתנהלת באופן מכוון השקעות בטכנולוגיה ובנכסים, מה שתורם להערכה כי תמשיך להתפתח. היא צפויה לדווח על גידול של 59% ברווח הנקי של 2007, לעומת 2006.







"בתחילת יולי הודיעה גוגל על רכישת חברת התוכנה Postini תמורת 625 מיליון דולר. פוסטיני מתמחה באבטחה, הצפנה וסינון בתחום הדואר האלקטרוני, בעיקר ללקוחות עסקיים. הרכישה מצביעה על יעד אסטרטגי של גוגל: התרחבות לכיוון הלקוחות העסקיים ותקיפת מיקרוסופט המציעה את חבילת התוכן Microsoft Office Live. יו-טיוב, הרכש מהשנה שעברה, היא נכס אסטרטגי רב ערך ופלטפורמת פרסום מבטיחה, אך הצדקתו הכלכלית עדיין לא באה לידי ביטוי ממשי".



שמיר: גידול בהכנסות אך גם בהוצאות



המלצה: "תשואת שוק"



"בתוצאות הכספיות של הרבעון השני הראתה גידול נאה בהכנסות ביחס לרבעון המקביל. ואולם גם ההוצאות צומחות. החברה מנסה לשנות את המודל העסקי. כיום היא מספקת עדשות חצי גמורות למעבדות, והמעבדות מספקות את המוצרים לשיווק. שרשרת ההפצה גוררת שיעורי רווחיות נמוכים. לכן מנסה החברה לאמץ שיטת שיווק שבה תשווק ישירות לרשתות המשקפיים. ואולם המודל טומן סיכונים: הוצאות שיווק ומכירה גבוהות ותחרות מול לקוחות החברה (מעבדות). התהליך נראה נכון אך לא צפויה קפיצת מדרגה משמעותית ברווחיות השנה.



"שמיר רשמה הכנסות של כ-29 מיליון דולר - גידול של 20% בהשוואה לרבעון המקביל. השינוי בשורה התחתונה היה צנוע עם רווח למניה של 0.13 דולר. הנתונים גבוהים מהתחזית שלנו, ומציגים שיפור לעומת הרבעון המקביל.



"שמיר עידכנה את התחזיות השנתיות שלה וצופה כעת שיפור של 12%-20%. בכך היא מעדכנת את התחזית הקודמת של 10%-18%".



לאומי: בטווח הארוך הפעילות מוצקה



המלצה: "קנייה"



" ידע לנצל את חוזק המשק הישראלי במחצית הראשונה בצורה מיטבית: חובות מסופקים נמוכים במיוחד ועלייה בהכנסות התפעוליות - בעיקר הכנסות שנוגעות לשוק ההון. ואולם אסור להיכנס לאופוריה - הסעיפים שהקפיצו את הרווח הנקי ל-913 מיליון שקל ברבעון השני, הרבה מעל התחזיות שלנו, לא יחזרו בשנים הקרובות. ואולם בטווח הארוך פעילות הבנק מוצקה.



"בחינת תמהיל ההכנסות והרווחים לכל מגזר ולקוחות בנפרד הצביעה על שיפור תוך צמיחה וגידול אורגני בהיקף הפעילות. מגמות נוספות בפעילות הבנק תומכות בשמירה על הרווחיות והתשואה להון שהושגה בשנתיים האחרונות. שיעור החובות המסופקים הנמוך והעלייה ברווחי המימון יפצו בשנים הקרובות על שחיקה מסוימת בעמלות התפעוליות שייגרמו בעקבות חוק העמלות ואיבוד נכסי בכר.



"המודל נערך בצורה שמרנית: התחזית נעצרת בתשואה על ההון של 13.5%. תשואה זו מובילה למכפיל הון של 1.4, שמשאיר כר נרחב לאפסייד".



-



אפסייד



פוטנציאל לעלייה של מחיר מניה עקב התממשות תרחישים חיוביים



בעריכת ההמלצות השתתפו: שרית מנחם ומיכאל רוכוורגר


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully