וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכת התשלומים בבנקים: העברות בנקאיות יופיעו בחשבון באותו יום

רם דגן

4.9.2007 / 9:07

מהשבוע לא צריך לחכות עוד בשביל לראות את הכסף עובר לחשבון



החל מהשבוע לא נצטרך עוד להמתין בדאגה ולראות את הפעולות הבנקאיות שביצענו מתעדכנות בחשבון הבנק באיחור של יום. אתמול הכריז בנק ישראל על סיום פרויקט כלל בנקאי שהתבצע בשנתיים האחרונות, במהלכו הטמיעו הבנקים מערכות מחשוב חדשות, שיבצעו סליקה מיידית של העסקות.



כך, למשל, מי שמכר רכב או דירה יוכל לראות את הכסף שהועבר לחשבון שלו באופן מיידי, וגם מי שביצע העברה בנקאית לחשבון אחר. אף על פי שגם הלקוחות הקטנים של הבנקים ייהנו מהשידרוג, המטרה העיקרית של הטמעת המערכות היא לשפר את הסליקה בין הבנקים לבין עצמם, ובינם לבין בנקים זרים.



מטרת המהלך היא ניהול יעיל ועדכני יותר של המזומנים במשק, והפחתת רמת הסיכון במשק. העברת הכספים בין חשבונות הבנק תהווה חותמת לסופיות העסקה, מבלי שהצדדים ימתינו כדי לראות שהכסף עבר לחשבון המיועד.



עסקות שיבוצעו במערכת החדשה, יהיו יקרות יותר לעומת עסקות שיבוצעו באמצעות מערכות הסליקה הישנות, שימשיכו לתפקד. ההערכה בבנק ישראל היא כי במערכת החדשה יבוצעו רק עסקות תשלומים בסכומים גבוהים או תשלומים דחופים. על פי נתוני בנק ישראל, מדי שנה מתבצעות בישראל העברות כספיות בשווי של כ-7.4 טריליון שקל, הכוללות העברות מזומנים, צ'קים, והעברות של ני"ע.



על פי הניסיון בעולם כ-90% מהעסקות נסלקות באמצעות המערכות החדשות, עם זאת הדגישו אתמול בבנק כי 99% ממספר התשלומים הם תשלומים בהיקפים נמוכים שצפויים להמשיך ולעבור במערכות הסליקה הישנות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully