וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דליה איציק נכנעה: תוותר על הטבת הרכב

צבי זרחיה

4.9.2007 / 9:19

ועדת הכנסת תתכנס לדון בשלילת הטבות לכל החיים ליושבי ראש הכנסת, ואיציק החליטה לשמש דוגמה. בעבר בוטלו ההטבות לראשי ממשלה

יו"ר הכנסת ח"כ דליה איציק (קדימה) נכנעה ללחצים ותודיע הבוקר בוועדת הכנסת שהיא מוותרת על קבלת רכב מהכנסת לכל החיים. TheMarker חשף לפני כתשעה חודשים את התנאים המופרזים של היו"רים לשעבר, כמו קבלת לשכה, החזר הוצאות משרד, ורכב צמוד לכל החיים בעלות של 800-600 אלף שקל בשנה לתקציב הכנסת, למרות שהכנסת החליטה אשתקד לבטל את ההטבות הללו לראשי הממשלות לשעבר, חמש שנים לאחר פרישתם.

בכנסת אומרים שאין די בכך, מאחר שאיציק לא תציע לשלול את הרכב מיושבי ראש הכנסת לשעבר תוך חמש שנים מפרישתם כפי שהוחל על ראשי הממשלות לשעבר. מהיו"רים לשעבר תישלל רק הלשכה והחזר הוצאות המשרד חמש שנים מפרישתם.

ועדת הכנסת תכונס הבוקר לדיון בשלילת ההטבות ליו"רים לשעבר, כאשר ח"כים רבים בוועדה הודיעו כי יתבעו לשלול את כל התנאים: רכב ולשכה מקץ חמש שנים לפרישתם הן ליושבי ראש כנסת שפרשו בעבר, והן ליושבי ראש כנסת שיפרשו בעתיד.

בארבע וחצי השנים האחרונות הקצתה הכנסת כ-3.8 מיליון שקל כהחזר הוצאות משרד ורכב לשישה יושבי ראש לשעבר. עלות העמדת רכב חכור ליו"ר לשעבר מוערכת בכ-5,000 שקל בשנה לכל אחד. עלות החזר הוצאות רכב ליו"ר לשעבר היא כ-66 אלף שקל בשנה.

בעקבות הביקורת הציבורית ודיון בעניין שנערך בוועדת הכנסת ב-2 ביולי 2007 הודיעו היו"רים לשעבר שבח וייס ואברהם בורג על החזרת הרכב החכור מהכנסת. וייס נהג במאזדה 6 ובורג בג'יפ מסוג מיצובישי פאג'רו. במימון הג'יפ החכור נשאו הכנסת, הסוכנות היהודית שבראשה עמד ובורג בעצמו. באחרונה הודיעה הסוכנות על ביטול זכאות של בורג לרכב צמוד לכל ימי חייו. הוא תבע את הסוכנות ובית הדין האיזורי לעבודה בירושלים קיבל את עמדת הסוכנות.

עם זאת בורג ווייס זכאים להחזר הוצאות רכב חודשי מהכנסת בסך של 5,500 שקל. היו"רים לשעבר דב שילנסקי ושלמה הילל נהנים מאחזקת רכב בעלות שנתית של 66 אלף שקל לכל אחד ואילו היו"ר לשעבר יצחק ברמן מקבל החזר הוצאות שנתי של כ-13,200 שקל. היו"ר לשעבר ח"כ ראובן ריבלין (ליכוד) נהנה כיום מרכב חכור בתוקף היותו ח"כ, ולא בשל היותו יו"ר לשעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully