וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשדות: יצרנית הצעצועים מאטל הסתירה מידע הקשור לצעצועים מסוכנים

סוכנויות הידיעות

4.9.2007 / 9:20

במאטל מודים כי אינם פועלים לפי החוקים והתקנות, משום שאלה "אינם סבירים"



יצרנית הצעצועים הגדולה בעולם, מאטל, ערכה הקיץ שני מבצעים גדולים לאיסוף צעצועים מסוכנים או פגומים. החברה הודיעה שבטיחות הילדים נמצאת בראש מעייניה, וכי היא מסירה את המוצרים הפגומים ברגע שמתגלות בהם סכנות.



אך כנראה שההגדרה של מאטל לתגובה מיידית שונה במקצת מההגדרה של הרשויות בארה"ב - ומאטל מודה בכך בגלוי. המועצה לבטיחות הצרכן מוסרת שהיצרניות חייבות לדווח על תלונות שהתקבלו בקשר לסכנות הקשורות למוצרים תוך 24 שעות, חוץ מאשר במספר מקרים יוצאי דופן.



ביולי הודיעה החברה על הורדה מהמדפים של 18.2 מיליון צעצועים בעלי חלקים מגנטיים מרחבי העולם, לרבות 9.5 מיליון צעצועים בארה"ב בלבד. הורדת הצעצועים נעשתה בשל מרכיבי עופרת בצבע ובשל החשש שחלקי מגנט קטנים עלולים להתפרק מהצעצועים ולהיבלע על ידי פעוטות.



כעשרה ימים קודם לכן הורידה מהמדפים 1.5 מיליון צעצועים שיוצרו על ידי מפעל של חברת לי דר הסינית. ההורדה נעשתה בשל רכיב העופרת בצבע הצעצועים, אשר עלול לגרום להרעלה אם הצעצוע מוכנס לפה.



לפחות בשלושה מקרים חמורים מאז סוף שנות התשעים, ביניהם במבצע האיסוף שנערך בחודש שעבר, לקח למאטל מספר חודשים לאסוף את המידע. בשני מקרים מתוכם צברה מאטל עשרות תלונות מלקוחות לפני שדיווחה עליהן לרשויות. באף אחד מהמקרים הללו לא דווח על מקרי מוות שקשורים למוצרים.



רוברט אקרט, מנכ"ל ויו"ר חברת מאטל, אמר שהחברה מדווחת על הבעיות לפי לוח זמנים משל עצמה משום שהם סבורים שהנהלים שנקבעו בחוק ועל ידי המועצה לבטיחות הצרכן אינם סבירים. במאטל סבורים כי לחברה צריכה להיות אפשרות להעריך את הסכנות בעצמה לפני שהיא מתריעה עליהן בפני גורמים חיצוניים, למרות הכתוב בחוק.



משנת 2001 קנסה המועצה להגנת הצרכן פעמיים את מאטל בגין אי דיווח ביודעין על מידע שהיה בידה הנוגע בבעיות ש"מהוות סיכון לא סביר לפציעה חמורה ולמוות". מאטל הגיעה להסדרים עם המועצה, מבלי שהודתה כי פעלה לא כשורה וכי המוצרים היו פגומים.



כעת בודקת המועצה את דיוק הדיווחים שמסרה החברה קודם למבצעי איסוף הצעצועים שנערכו לאחרונה. המועצה לבטיחות הצרכן בודקת האם החברה דיווחה לרשויות על מוצר שהורד מהמדפים עקב ליקויי חשמל שהתגלו זו, וזאת למרות שהצהירה קודם לכן כי ליקויים אלה תוקנו.



.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully