וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט: הקרקע המשמשת חניון בית חולים מאיר בכפר סבא הופקעה כחוק

אריק מירובסקי

4.9.2007 / 9:37

בעלי הקרקע לשעבר עתרו בדרישה לקבל את השטח בחזרה; השופטת פלפל: חניון הוא צורך ציבורי



הקרקע שמשמשת חניון בית חולים מאיר בכפר סבא הופקעה כחוק, ובעליה לשעבר אינם זכאים לקבל אותה בחזרה. כך פסקה שופטת בית המשפט לעניינים מינהליים בתל אביב, דרורה פלפל.



מדובר בשלוש חלקות חקלאיות, שבמהלך 91' שונה עליהן הייעוד. חלקן הפך לקרקעות לצרכי ציבור, ואילו היתרה יועדה לבניית 20 דירות. ב-93' הפקיעה עיריית כפר סבא את הקרקעות שיועדו לצרכי ציבור. לפני ארבע שנים טענו בעלי הקרקע, כי חלק גדול מהשטח שהופקע משמש כחניון פרטי ולשימושים מסחריים. מהעיריה טענו בתגובה כי על הקרקע הוקמה דרך גישה לבית החולים וכי החניון מיועד לצוות בית החולים והוא אינו בתשלום.



בתביעה שהגישו בעלי הקרקע לשעבר נטען כי הפקעת קרקע והפיכתה לחניון עבור עובדי בית החולים אינה הפקעה לצרכי שטחים ציבוריים פתוחים, כפי שנקבע בתוכנית. לפיכך ביקשו להשיב להם את הקרקעות המופקעות.



קופת חולים כללית, בעלת בית חולים מאיר, ועיריית כפר סבא, שיוצגה על ידי עו"ד בתיה בראף (מליכזון) ממשרד הררי-טויסטר-בירן, טענו בכתב ההגנה כי בעלי הקרקעות קיבלו תמורה עבור הקרקעות הללו בצורה של זכויות לבניית דירות, ופרט לכך, החניון פועל לשימוש ציבורי.



השופטת פלפל פסקה כי החניון הוא אכן צורך ציבורי, גם אם הוא משמש את צוות בית החולים בלבד, משום שבית החולים עצמו משמש את כלל הציבור. לפיכך, ניתן לראות בחניון - ציבורי. השופטת אף קבעה כי "גם אם באי בית החולים משלמים בעבור שירותי החנייה, ניכר כי הפן המסחרי הוא טפל למטרה הציבורית הנשקפת ממהות העניין."


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully