וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורכת דין לא תוכל לחזור מהודאתה בעבירה של קבלת דבר במרמה

ארנון בן-יאיר

4.9.2007 / 9:59

בית משפט דחה באחרונה את ערעורה של עורכת דין בנוגע להרשעתה בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות



בית המשפט המחוזי בתל אביב, בהרכב השופטים זאב המר, שאול שוחט ויהודית שיצר, דחה באחרונה את ערעורה של עו"ד עידית אליטוביץ בנוגע להרשעתה בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.



אליטוביץ הורשעה בבית משפט השלום במסגרת הסדר טיעון - על פי הודאתה לאחר פרשת התביעה - ונגזרו עליה שלוש שנות מאסר בפועל ו-10,000 שקל קנס. באחד המקרים, אליטוביץ השתמשה בכספי זכייה בפסק דין שקיבלה עבור לקוח שלה, לצורך החזר חוב שלה כלפי אותו הלקוח. זאת מבלי ליידע אותו על זכייתו בפסק הדין ומבלי שהיה מודע לכך שהתשלום על חשבון החוב של אליטוביץ כלפיו נעשה מתוך כספים שהם למעשה שלו.



אליטוביץ עירערה על העונש, אך לאחר כחודש וחצי ביקשה לתקן את הערעור, לחזור מהודאתה ולהשיב התיק לשמיעת ראיות בבית משפט השלום. לטענתה, היא היתה במצב נפשי קשה בעת שנתנה את הודאתה, עקב הליך גירושים ומצב כלכלי קשה.



לדברי שוחט, ככלל, מצב נפשי אינו רלוונטי לחזרה מהודיה. במקרה זה, אליטוביץ ייצגה את עצמה בפרשת התביעה בבימ"ש השלום, ואף חקרה את העדים. בתום פרשת התביעה, צירפה אליטוביץ את עו"ד יהושע רזניק כבא כוחה.



הסדר הטיעון בין אליטוביץ לתביעה נחתם לאחר משא ומתן בו היא היתה מיוצגת, ובמהלכו היו לה הזדמנויות רבות לחזור מהודאתה. לדבריו, לאליטוביץ היו הזדמנויות לשוב מההודאה גם לאחר הטיעונים לעונש, לפני מתן גזר הדין ואף לאחר גזר הדין, אך היא לא עשתה כן.



לפיכך, הערעור יישמע רק בנוגע לעונש. (עפ 70968/06)


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully