וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת בן לאדן טוענת: ניתקנו את קשרינו עם אוסמה בן לאדן כבר ב-1993

סוכנויות הידיעות

4.9.2007 / 10:55

לטענת קונצרן הבנייה הבינלאומי של משפחת בן לאדן, החברה ניתקה ב-1993 את כל קשריה עם מנהיג הטרור



קבוצת בן לאדן הסעודית אינה נושאת באחריות להתקפות הטרור על ארה"ב ב-11 בספטמבר 2001 וניתקה כבר ב-1993 את קשריה עם מנהיג אל-קאעידה, אוסמה בן לאדן. כך טענו עורכי דין מטעם קונצרן הבנייה הבינלאומי, בתגובה לתביעות נזיקין בסך מיליארדי דולרים שהוגשו נגד החברה בעקבות הפיגועים בארה"ב.



לטענת עורכי הדין, שהגיבו לתביעות שהוגשו על ידי ניצולי ה-11 בספטמבר וקרוביהם של הרוגי הפיגועים, לפיהן קבוצת בן לאדן נושאת באחריות חלקית להתקפות הטרור. זאת בשל קשריה המשפחתיים למנהיג הטרור, הכריחה החברה את אוסמה לוותר על הנתח שלו בחברה לפני 14 שנה.



לטענת התובעים, סיפקה קבוצת בן לאדן, בנוסף לשורה של בנקים ואגודות צדקה ברחבי העולם, סיוע פיננסי וחומרי לאל-קאעידה קודם למתקפות הטרור.



במסמכים שהוגשו לבין המשפט המחוזי במנהטן נטען כי קבוצת בן לאדן, שנוסדה ב-1989 על ידי משפחתו של מנהיג הטרור, אילצה את בן לאדן לוותר על חלקו בחברה המשפחתית ובחברה משפחתית נוספת ביוני 1993, בעקבות הפיגוע הראשון במגדלי התאומים, שאירע מספר חודשים לפני כן.



החברה טוענת כי רק חודשיים לאחר מכן נעתרה גם ממשלת סעודיה להקפיא את נכסיו ואת אזרחותו של בן לאדן. ארה"ב עצמה לא הציבה את בן לאדן ברשימת מבוקשי הטרור שלה עד 1998.



לאוסמה בן לאדן יותר מ-50 אחים, כולם בניו של מוחמד בן לאדן, החולקים את השליטה באימפריית הבנייה שהקים אביהם. שוויו הכלכלי של מייסד אל-קאעידה עצמו שנוי במחלוקת, אולם משפחת בן לאדן עצמה היא מהמשפחות העשירות בסעודיה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully