וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטלה התביעה נגד גוגל בגין הפרה של סימנים מסחריים במודעות הפרסום שלה

רויטרס

4.9.2007 / 12:31

התביעה, שהוגשה ב-2003, הסתיימה ללא כל פיצוי או התחייבות מצד גוגל לשנות את מדיניותה הקיימת



התובעת במשפט הממושך נגד בגין הפרת זכויות יוצרים במודעות הפרסום שלה ביטלה את ההאשמות נגדה, כך עולה ממסמכים שהוגשו לבית המשפט.



אמריקן בליינד אנד וולפייפר, ספקית וילונות אמריקאית, תבעה את גוגל בגין שימוש לרעה של הסימנים המסחריים שלה, בכך שאיפשרה למתחרות החברה לקנות מודעות פרסומת שמופיעות כאשר הלקוחות מחפשים מידע על החברה באינטרנט.



התביעה הוגשה ב-2003, והמשפט אמור היה להיפתח בנובמבר. הסכם הפשרה הוא חלק משורת תביעות בארה"ב שבהן הצליחה גוגל להגן על שיטותיה, בהן היא מאפשרת למפרסמים לרכוש מילות מפתח לחיפוש. זאת אפילו כאשר מילות מפתח אלו מוגנות כסימנים מסחריים. גוגל הפסידה בתביעות דומות באירופה.



בהסכם שנחתם על ידי נציגי שתי החברות, הסכימו השתיים לבטל את כל התביעות המשפטיות, מבלי לפגוע בזכויות. אמריקן בליינדס הסכימה לא לתבוע את גוגל "כל עוד גוגל אינה מבצעת שינויים מהותיים במדיניות הסימנים המסחריים במודעות הפרסומת שלה, אשר יכולים להשפיע לרעה (על אמריקן בליינדס)". כמו כן התחייבה החברה לא לסייע לתובעים אחרים נגד גוגל.



"גוגל לא שילמה ולא התחייבה לשלם כל תשלום מכל סוג שהוא, בין אם במזומן, באשראי או בכל אופן אחר. גוגל לא התחייבה לשנות את מדיניות הסימנים המסחריים או לקבוע סייגים כלשהם באשר ליישום מדיניות הסימנים המסחריים", נכתב בהסכם.



הפרקליט הראשי של גוגל, מיכאל קוואן, אמר כי"מלכתחילה אמרנו כי הטענות של אמריקן בליינדס אנד וולפייפר היו חסרות בסיס, וכי מדיניות הסימנים המסחריים של גוגל היא סבירה וחוקית לחלוטין".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully