וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחום ברנע לא יוצא לחופשה - למרות הפגיעה בהורים שכולים

אסף כרמל

4.9.2007 / 13:01

הוריו של טייס שנהרג הופתעו לגלות שתכתובות בינם לבין משרד האוצר שימשו את העיתונאי הוותיק לניגוח החשב הכללי ירון זליכה; גורמים ב"ידיעות אחרונות": כתב מהולל פחות היה מושעה; העימות בין ברנע לבין החשב הכללי התנהל במשך חודשים ארוכים



"ירון זליכה הוא פקיד שהכוח עלה לו לראש. הוא איש מסוכן, חסר מעצורים, בלי קשר למה שהוא אומר על אולמרט", כתב ביום שישי האחרון העיתונאי נחום ברנע בטורו ב"ידיעות אחרונות". "השפל שאליו הגיע ברנע, שאינו מהסס לרתום את השכול לקמפיין ההכפשה השקרי והשיטתי שהוא מוביל בשירות אדוניו, משיג רמות חסרות תקדים", הגיב זליכה כעבור יומיים ב"ישראל היום", והוסיף: "ביום שישי הוא חצה קווים אתיים אדומים. עתה הוא מהלך במחוזות ששום עיתונאי הגון לא הילך בהם מאז ימי 'פראבדה'".



העימות בין ברנע, חתן פרס ישראל לעיתונות, לבין החשב הכללי זליכה התנהל על אש קטנה במשך חודשים ארוכים, אבל דומה שבסוף השבוע שעבר הגיע לנקודת רתיחה. ברנע חשף כי החשב הכללי סירב לבקשת הוריו של רס"ן ניסן שלו שנהרג במלחמת לבנון השנייה להעביר להם את מענק השחרור שקיבל בנם מצה"ל, אבל לא שולם לו בפועל משום שהתגייס מיד אחרי שחרורו למשטרה. הסיפור קיבל הפניה בולטת בעמוד הראשון של העיתון תחת הכותרת "ירון זליכה ומלחמתו בהורי הטייס שנפל". בכותרת המשנה נכתב: "דוגמה להתנהלות האיש שמסרב לפנות את כיסאו".



זליכה כבר מזמן בטוח שברנע רודף אותו משום שהתלונן נגד ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בפרשת מכרז המכירה של בנק לאומי. לשיטתו של זליכה, ברנע חבר של אולמרט ולכן בחר לסגור עמו חשבון.



מעל דפי העיתון. הוא גם טוען שברנע, ממרום מעמדו בעיתונות, רואה עצמו פטור מהצורך לפנות אליו כדי לקבל תגובה. לדבריו, כך אירע גם במקרה האחרון. זליכה, שמונה בעבר על ידי שר האוצר בנימין נתניהו, בחר איפוא להגיב לסיפור של ברנע בעיתון הבית שלו ושל נתניהו, "ישראל היום" - שמאז צאתו לאור לפני כחודש מסקר באהדה בלתי מוסתרת את מאבקיו השונים של הפקיד הבכיר.



במאמר ארוך שהופיע ביום ראשון טען זליכה שהוא דווקא תמך בבקשת ההורים השכולים לקבל את המענק, אבל הלשכה המשפטית של משרד האוצר הטילה וטו על העניין, ולכן הוא עמל על מציאת פתרון שיאפשר בכל זאת העברת תגמולים למשפחה. אלא שזליכה לא היה היחיד שכעס על ברנע. בניגוד לרושם שעשוי אולי היה להיווצר מהטור ביום שישי, ההורים של רס"ן שלו הופתעו מאוד לגלות מעל דפי העיתון את התכתובות שניהלו במשך שנה עם משרד האוצר והחשב הכללי.



"הדבר החמור ביותר בעינינו", אמר האב עמוס שלו ביום ראשון בבוקר בראיון לעיתונאי רזי ברקאי בגלי צה"ל, "זה שמשתמשים בנו, משפחה שכולה, ככלי לניגוח הדדי... אנחנו קמים בבוקר ופתאום מגלים בעיתון הנפוץ במדינה תמונה של הבן שלנו מול ירון זליכה וכתוב 'הורים שכולים מול החשב הכללי'. אתה יכול להבין שדבר חמור מזה לא יכול לקרות. צילצלתי לברנע, אב שכול בעצמו, ואמרתי לו: 'איך אתה יכול לעשות דבר כזה בלי להודיע למשפחה, בלי לשאול?' הוא אמר לי בצורה צינית וכועסת, 'אין לכם זכות להגיד לי מה אני אכתוב ומה לא אכתוב, אני לא שואל אתכם וגם לא הייתי צריך לשאול אתכם'".



גורמים ב"ידיעות אחרונות" אמרו אתמול שלו היה מדובר בעיתונאי אחר, קצת פחות מהולל, הוא לבטח היה מושעה משום שלא ביקש תגובה מזליכה ולא פנה למשפחת שלו, או לכל הפחות מוצא לחופשה כפויה בת כמה ימים. רק לפני כמה חודשים הוצא הכתב אורון מאירי לחופשה כזאת, אחרי שלא הצליח להשיג תמונה של הרוגים בתאונת דרכים. "אפשר לצפות", אומר אחד העיתונאים ב"ידיעות", "שבאירוע הבא פשוט יוציאו את העצבים על מישהו אחר".



ברקע לדברים האלה גם עומד כעסם של כמה מהכתבים ב"ידיעות אחרונות" על ההבלטה שמקבלת בעיתון עמדתו של ברנע נגד זליכה ובעלי בריתו, דוגמת מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס. שלשום, למשל, התראיין העיתונאי מרדכי גילת בתוכנית "הכל דיבורים" ברשת ב', הגן בלהט על זליכה ותקף בחריפות את הפוליטיקאים שמנסים, לדבריו, להדיח את החשב הכללי רק משום שהוא חושף את השחיתויות שלהם.



בינתיים הספיקו ברנע ועורך "ידיעות אחרונות", שילה דה-בר, לשוחח עם האב השכול עמוס שלו ולהתנצל בפניו. ברנע גם יפרסם התנצלות בטורו הקרוב ביום שישי. לפניית "הארץ" סירב אתמול להגיב. דה-בר אמר: "שוחחתי עם האב השכול ואת תוכן השיחה האישית אני מעדיף לשמור בינינו כמקובל. 'ידיעות אחרונות' אינו 'פרו ממסד' ואינו 'אנטי זליכה', אלא פרו הסיפור העיתונאי ואנטי דיס-אינפורמציה. ברנע הוא עיתונאי מעולה, מעמיק, רגיש וקפדן, וקטונתי מלהוסיף על כך דבר מה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully