וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות בעלי דירות בשיכון ויצמן בהרצליה פירסמו באופן עצמאי מכרז לפרויקט פינוי בינוי

גיא ליברמן

4.9.2007 / 13:12

על פי המכרז ייבנו במקום בתי השיכונים הישנים כ-1,400 יחידות דיור



מאות בעלי דירות בשיכון ויצמן בהרצליה פירסמו באופן עצמאי מכרז לפרויקט פינוי בינוי, על פיו ייבנו במקום בתי השיכונים הישנים כ-1,400 יחידות דיור. בעיריית הרצליה לא ממש מתלהבים: "אנו קוראים לתושבים שלא להתפתות להבטחות שווא של בנייה ופיתוח מהיר".



כ-350 בעלי דירות בשיכון ויצמן בהרצליה, פרסמו מכרז פתוח בין חברות הבנייה המובילות בישראל לקבלת הצעות לביצוע פרויקט פינוי-בינוי. מדובר בהתארגנות רחבת ממדים בהיקפה באחד האזורים האטרקטיביים ביותר בהרצליה, סמוך לקניון שבעת הכוכבים.



על פי מסמכי המכרז שפורסם, מדובר בפרויקט בנייה של דירות יוקרתיות, שיחליפו את דירות השיכון הישנות, שנבנו בשנות ה-50. במקום הבתים הישנים יבנו כ-1,400 דירות יוקרתיות במספר מגדלים רבי קומות, סביב פארק שכונתי בשטח של למעלה מ-10 דונם. כמו כן, המרכז המסחרי השכונתי הקיים ברחוב בן סרוק צפוי להיהרס ובמקומו ייבנה מרכז מסחרי מודרני, לצד מרכז קהילתי ומבני ציבור נוספים.



המכרז שיצא לדרך התגבש לאחר שעורך דין עודד ישראלי המרכז את בעלי הדירות הצליח לגבש כ-350 בעלי דירות מתוך ה-500 בעלי נכסים שבאיזור לטובת התוכנית כשלהערכת אנשי נדל"ן דירה ממוצעת בפרויקט ויצמן, תימכר בסכום של 300 אלף דולר.



לדבריו של ישראלי, מאז פרסום המכרז יש התעניינות רבה מצד חברות הבנייה, שמאמינות בפרויקט ובמאפייניו הייחודיים, הן מבחינת ההסכמה חסרת התקדים של מאות מתושבי השכונה לפרויקט, הן מבחינת היקף הבנייה הרב שמאפשר שינוי פני האיזור, והן מבחינת מיקומה האטרקטיווי ביותר של השכונה.



בעיריית הרצליה לעומת זאת, מבקשים להנמיך ציפיות: "הבקשה לקידום הפרויקט הועברה למשרד הבינוי והשיכון (הוועדה הבין משרדית) במסלול פינוי בינוי. נכון להיום המתחם טרם אושר ע"י משרד השיכון, ובוודאי שלא הוכנה ולא כל שכן אושרה, תכנית מתאר (תמ"א) לעניין זה. פרויקט מעין זה הכולל מאות יחידות דיור כרוך בהליכי תכנון ומימוש מורכבים ביותר הצפויים להתארך שנים. אנו קוראים לתושבים שלא להתפתות להבטחות שווא של בנייה ופיתוח מהיר".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully