וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין מרגיעה: עתודות המט"ח האדירות של המדינה אינן חשופות לשוק הסאבפריים האמריקאי

סוכנויות הידיעות

4.9.2007 / 13:28

בכיר ממשלתי: עתודות המט"ח של סין, העומדות על 1.3 טריליון דולר, לא הושקעו במשכנתאות סאבפריים בארה"ב



בניסיון להרגיע את החששות מהתרחבות המשבר בשוק הסאבפריים האמריקאי, פירסמה ממשלת סין הודעת הרגעה לפיה עתודות המט"ח האדירות של המדינה, המוערכות בכ-1.3 טריליון דולר, לא נחשפו לשוק המשכנתאות ללווים בעייתיים בארה"ב.



עתודות המט"ח של סין הן הגדולות בעולם, ומושקעות ברובן באג"ח ממשלתיות אמריקאיות. בראיון עם היומון "צ'יינה דיילי", אמר וויי בנהואה, סגן ראש הסוכנות הממשלתית הסינית המפקח על הסחר במטבע חוץ (SAFE), כי סין לא השקיעה חלקים מעתודות המט"ח שלה בשוק הסאבפריים בארה"ב, שהתמוטטותו בשנה האחרונה הובילה לתנודתיות בשווקים הפיננסיים ולחששות ממשבר אשראי עולמי.



סין היא המשקיעה השנייה בגודלה בעולם באג"ח ממשלתיות אמריקאיות אחרי יפאן, ששווי אחזקותיה באג"ח ממשלתיות אמריקאיות עומד על 615 מיליארד דולר. מוקדם יותר החודש הודיעו הבנקים הסינים בנק אוף צ'יינה, ICBC וצ'יינה קונסטרקשן בנק כי הם נחשפו למשבר בשוק הסאבפריים, אך ציינו כי הם אינם צופים הפסדים משמעותיים בעקבות השקעותיהם בשוק המשכנתאות בארה"ב.



צ'יינה קונסטרקשן בנק הודיע כי הוא השקיע מיליארד דולר באג"ח מגובות במשכנתאות סאבפריים אמריקאיות, וספג בשל המשבר בשוק הפסדים בסך 139 מיליון יואן (18.4 מיליון דולר). בנק אוף צ'יינה, לעומת זאת, השקיע 9.7 מיליארד דולר בנכסים מגובים במשכנתאות סאבפריים בארה"ב, והזרוע ההונג קונגית של הבנק החזיקה בחשיפה של 1.6 מיליארד דולר לשוק הבעייתי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully