וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני ההנפקה של בסר הנדסה - מידרוג הורידה את הדירוג לפרויקט של החברה הבת בלאס וגאס

נתן שבע

4.9.2007 / 13:26

כך נודע ל-TheMarker; בסר הנדסה מתככנת להנפיק מניות לאחר שוויתרה על גיוס האג"ח שביצעה שזכה לריבית גבוהה



ההאטה בשוק הנדל"ן למגורים בארה"ב מלחיצה גם את חברת מידרוג. חברת דירוג האשראי הורידה את דירוג הפרויקט של בלאס וגאס פעם שנייה ברציפות בתוך שלושה חדשים. ההורדה היא לפרויקט עצמו ואין מדובר בהורדה לחברת בסר אירופה שבשליטת נחשון קיויתי וקלמן סופרין. ההורדה באה בעיתוי לא קל במיוחד עת החברה האם, בסר הנדסה מתכוונת להנפיק את מניותיה בשבוע הבא. כך נודע ל-TheMarker.



מדרוג הורידה את הדירוג לפרויקט בחודש מאי ל-BAA1 וכעת הדירוג יורד בדרגה נוספת. מדובר בפרויקט הכולל שני מגדלים בעלי 359 יחידות דיור בלאס וגאס כאשר הסיבה המרכזית להורדת הדירוג היא קצב מכירות איטי יותר של הפרויקט ממה שהעריכה מידרוג.



על מנת לממן את הפרויקט ביצעה בסר אירופה איגו"ח של ההכנסות מהפרויקט שהפדיון שלהם צפוי בסוף 2008. במילים אחרות הנפיקה החברה אג"ח בהיקף של כ-24.7 מיליון דולר כנגד התשלומים העתידים שייווצרו לה מהפרויקט.



"שוק הנדל"ן למגורים בלאס וגאס נמצא בפריחה", רשמה מידרוג ב-2005 בדירוג הראשוני לפרויקט, "ההיצע אינו מדביק את הביקושים מה שהביא לעליית מחירי הנדל"ן באיזור בשנתיים האחרונות באופן דרמטי". מאז התמונה השתנתה לחלוטין - הביקושים ירדו.



"מכרנו 222 דירות מסך כל הדירות - קרה משהו בשוק הנדל"ן בארה"ב השוק נמצא בהאטה אבל לא מדובר בקריסת מערכות", אומר נחשון קויתי. "בפילדלפיה לא נרשמת האטה, סיימנו השקמת שני בניינים ולפני חצי שנה מכרנו אותם ואנו מתחילים בבנית הבניין השלישי. בפלורידה לא התחלנו לבנות משום שעדיין לא קיבלנו את כמות ההזמנות במכירה המוקדמת", אומר קיויתי.



עוד נודע שבסר הנדסה שמחזיקה בבסר אירופה ובבסר פרויקטים תכננה לגייס אג"ח לפני שבועיים אך בעקבות הריביות הגבוהות שקיבלה מהשוק החליטה לוותר על המהלך. את ההנםקה הובילה דש איפקס חיתום.



לחילופין, החברה מתכננת בשבוע הבא לגייס מניות בכ-55-60 מיליון שקל לפי שווי של 320 מיליון שקל לפני הכסף ללא חתמים. מהלך זה אינו שגרתי גם לאור העבודה כי שוק ההנפקות הראשוניות מגמגם וגם לאור העובדה כי גיוס האג"ח לא האיר פנים גם כך לחברה.



"השוק היה קשה ביום הנפקת האג"ח. החלטנו במקום זאת להנפיק מניות בשבוע הבא. המוסדיים ביקשו מאיתנו להנפיק כ-12.5% מהחברה. יש לנו קבלות על מה שעשינו בעבר", אומר קיוויתי. כשהשוק יחזור להיות טוב נגייס בעוד מספר חודשים גם אג"ח".



הכסף אותו תתגייס בסר הנדסה אמור לשמש את החברה להשקעות באסיה - הודו ווייטנאם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully