וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארץ הגדילה אחזקה בוואלה! במחיר "מבצע"

ערן גבאי

4.9.2007 / 13:42

קבוצת שוקן מחזיקה בכ-32% מהפורטל, על ידי מימוש אופציות במחיר הנמוך ב-70% ממחיר השוק. בזק בינ"ל מחזיקה בכ-34% מוואלה!

קבוצת הארץ מימשה את האופציה להגדיל אחזקתה בוואלה! ממרץ 2004 במחיר מימוש של 1.8 שקל, הנמוך בכ-70% ממחיר המניה בשוק. כך הגיעה הארץ להחזקה של 32.6% בפורטל, לצד החזקה של 34.4% של השותפה בזק בינלאומי.

וואלה! הנפיקה ב-2004 לבעלי המניות שלה כ-19.2 מיליון זכויות במחיר של 20 אגורות ובמחיר מימוש לכתבי אופציה שהיה נמוך כבר אז בכ-43% ממחיר השוק. במשך השנים מימשה בזק בינלאומי את האופציות בכמה חלקים, בעוד הארץ המתינה עד לסוף תקופת פקיעת כתבי האופציה. מניית וואלה! נסקה מאז 2004 בכ-96%, כך ש"הארץ" תיהנה במהלך זה מרווח נאה על הנייר.

להארץ ניתנו ב-2004 בהנפקת הזכויות כ-6.7 מיליון כתבי אופציה, ולבזק בינלאומי כ-7.1 מיליון. בזק בינלאומי מימשה כאמור את כתבי האופציה, כך ששיעור ההחזקה שלה בחברה לא יחצה את רמת 44.9%. כעת דוללה כאמור בזק בינלאומי להחזקה של 34.4% בוואלה!.

המנכ"ל החדש הפיח רוח חדשה

קבוצת בזק שקלה בשנה האחרונה את האפשרות למכור את החזקתה בוואלה!, ואף דובר על כך שקבוצת הארץ תזכה לקבל ממנה הלוואה לצורך רכישת חלקה בפורטל ומכירתו לגורם אחר. בסופו של דבר חזרה בה בזק מכוונתה למכור את המניות בוואלה!, וכעת רואים בוואלה! בתוך קבוצת בזק כהחזקה אסטרטגית וסינרגטית לפעילות הקבוצה. יותר מכך, וואלה! וחברת הלוויין yes, אף היא בקבוצת בזק, הודיעו לאחרונה על שיתוף פעולה ראשון ביניהן.

לאחרונה דווח כי בוואלה! מרחיבים את מערכת החדשות של הפורטל, והועלו הערכות כאילו בדעת מנהלי הפורטל להיסמך יותר ויותר על תכנים עצמאיים ולהקטין את התלות בקבוצת הארץ. השינוי ביחס הבעלות בין קבוצת בזק לקבוצת הארץ עשוי להיות משמעותי בהקשר זה.

בשנה האחרונה התמקדה וואלה! בטעות בפעילות הפורטל האינטרנטי בלבד, ומצאה עצמה בפיגור ניכר בכל הקשור לפעילויות הסלולר, הווידיאו ותחום הקהילות. מאז שנכנס מנכ"ל וואלה! החדש, אילן ישועה, לתפקיד, הוא החל להתניע מהלכי השקעה בתחומים אלה.

וואלה! רשמה ברבעון השני של 2007 הכנסות של 30.2 מיליון שקל - גידול של 11% לעומת הרבעון שקדם לו וצמיחה של 21% בהשוואה לרבעון השני ב-2006. תוצאות הרבעון השני כללו לראשונה את הכנסות החברה ממנועי צמיחה חדשים כדוגמת מערכת ה-AdVantage, פלטפורמת הפרסום של מודעות טקסט בתוצאות חיפוש ובהתאמה לתוכן, וכן שיתוף הפעולה עם ICQ המגדיל את שטחי הנדל"ן הפרסומי האיכותי של החברה.

הרווח הגולמי של החברה גדל ב-12% ל-17.6 מיליון שקל, אולם שיעורו מסך ההכנסות ירד ברבעון השני ל-58.5% בלבד. כמו כן זינקו הוצאות התפעול ברבעון השני ב-31% ל-14.5 מיליון שקל והרווח התפעולי נחתך ב-33.8% לעומת הרבעון המקביל ל-3.1 מיליון שקל. הרווח הנקי של וואלה! הסתכם ברבעון השני ב-2.1 מיליון שקל. זאת, לעומת 4.7 מיליון שקל שהרוויחה החברה ברבעון השני של 2006. וואלה! נסחרת כיום בבורסת תל אביב לפי שווי של 282 מיליון שקל.

TheMarker ו-וואלה! הם חלק מקבוצת הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully