וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונה: לא רוצה לחזור לארץ מחשש לחיי

4.9.2007 / 13:41

מנכ"ל חפציבה, העצור בוונציה, אמר את הדברים בדיון להארכת מעצרו. הוא הסביר זאת בחשש מאנשי השוק האפור מהם לווה כספים

"אני לא רוצה לחזור לישראל לעת עתה, מחשש לחיי ולחיי משפחתי מפני 'אנשים רעים' שלוויתי מהם כסף בשוק האפור", כך אמר היום מנכ"ל חפציבה הנמלט, בועז יונה, בדיון להארכת מעצרו בבית המשפט בוונציה. זאת בתשובה לשאלה האם בכוונתו להיעתר לבקשת ההסגרה שישראל צפויה להעביר לשלטונות איטליה.

פרקליטיו של יונה, עו"ד יאיר גולן והפרקליטה המקומית, דניאלה דה-וואן, ביקשו להדגיש כי מדובר בהחלטה זמנית. אם ידבוק יונה בהחלטתו שלא להיעתר לבקשת ההסגרה עשוי הליך הסגרתו לארוך חודשים רבים, אך אם יסכים, הדבר צפוי להימשך כמה שבועות בלבד. עורכי הדין ביקשו מבית המשפט לשחררו למעצר בית, וההחלטה על כך צפויה עוד יומיים או שלושה. גולן ודה-וואן, לא הורשו להיכנס לדיון, והשוטרים במקום אסרו על גולן להעביר ליונה שקית עם חפצים אישיים.

על פי החוק האיטלקי, רשאי בית המשפט להאריך את מעצרו של יונה עד ל-40 ימים במהלכם יחלו הליכי הסגרה.

יונה: משפחתי היא משענתי היחידה

לדברי פרקליטיו של יונה, הוא אמר להם אתמול כי "אני מצטער על הנזק שעשיתי. נשארתי לבד". הפרקליטים פגשו בו אתמול לראשונה, מאז נעצר ביום חמישי שעבר. הפגישה ארכה כשעתיים ובמהלכה סיפר יונה את גרסתו לאירועי החודשים האחרונים וקיבל ייעוץ על ההליכים המשפטיים הצפויים לו. בימים הקרובים אמורה ישראל לשלוח לאיטליה את בקשת ההסגרה, שתכלול את החשדות נגד יונה ואת הראיות שנאספו בתיק.

לדברי עורכי הדין של יונה, הוא לא התלונן על תנאי המעצר. "פגשתי אדם מבולבל, שעדיין לא מעכל את המצב שבו הוא נמצא", אמר גולן ל"הארץ" בתום הפגישה. לדבריו, יונה אמר לו ש"אני מאוכזב מהסיטואציה שבה אני נמצא. כשהייתי למעלה כולם היו חברים שלי ועכשיו נשארתי לבד. המשפחה שלי זו המשענת היחידה שנותרה לי".

בשיחה עם עורכי הדין דבק יונה בגרסתו שלפיה לא ברח מישראל, אלא נסע לאירופה כדי לגייס כסף שימנע את קריסת חפציבה. הוא אמר להם, שלפני שעזב את ישראל לווה מיליוני שקלים מגורמים בשוק האפור, דבר שלטענתו "הציל" 2,000 משפחות שרכשו דירות מ"חפציבה". לדבריו, בזמן ששהה באירופה הבין שהחברה קורסת ובחר שלא לחזור, כי חשש שלא יזכה ליחס הולם בישראל. עם זאת, עו"ד גולן הדגיש, שיונה לא תיכנן מראש לברוח ושמאז קריסת החברה הוא שהה באיטליה, למעט כמה ימים בהם היה ברומניה.

לדברי גולן, יונה התלונן על דיווחי התקשורת הישראלית שמציגים אותו ברוע מוגזם, כהגדרתו.

אשתו וילדיו של יונה עדיין שוהים באיטליה, ויחליטו אם לשוב לישראל בהתאם להתקדמות ההליכים המשפטיים נגד אבי המשפחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully