וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי מפלגת העבודה מבטיחים: "אהוד ברק לא ינוח בשקט בחג - נפגין מתחת לביתו"

עידו סולומון

4.9.2007 / 14:02

העובדים מוחים על הכוונה לבטל את ההסכם הקיבוצי שלהם



"סכסוכים בתוך המשפחה הם הטעונים והקשים ביותר, אני קורא לאהוד ברק לא לחזור על אותה טעות מזיקה מ-98' עת נבחר ליו"ר המפלגה וניסה לפטר את עובדי המפלגה. אני קורא לו לחזור למשא ומתן מיד", כך אמר היום גרשון גלמן, יו"ר הסתדרות מרחב ת"א-יפו, המוביל את מאבק עובדי מפלגת העבודה בכנס חירום שאירגנה ההסתדרות בבית מפלגת העבודה.



גלמן דרש ממזכ"ל מפלגת העבודה, איתן כבל, למשוך את המכתב שהוציא לביטול ההסכם הקיבוצי: "אם כבל חושב שהוא יכול להיות מזכ"ל מפלגת העבודה ולהיות נגד עובדים, הוא טועה. עליו למשוך מיד את המכתב שהוציא, המבטל את ההסכם הקיבוצי לעובדי מפלגת העבודה. מדובר במאבק עקרוני שאם לא יצליח, עלול להתפשט כשריפה בשדה קוצים. היום זה במפלגת העבודה, הקוראת לעצמה מפלגת עובדים, ומחר זה בכל המדינה", אמר גלמן.



גלמן חשף כי כל עובדי הנהלת חשבונות של מפלגת העבודה עברו במפתיע לחוזה אישי: "האם יש להנהגת מפלגת העבודה משהו להסתיר מהציבור שהם מנסים 'לקנות' את אנשי הנהלת החשבונות?", שאל גלמן. "לפני שעושים צעד כלשהו, אנו דורשים למנות חוקר מיוחד שיבדוק מי אחראי למצב הכספי העגום. אם יהיה צורך, נפנה לבית המשפט בדרישה למנות רואה חשבון חקירתי שיבדוק את מצבה הכספי של המפלגה ונכסיה. איפה נשמע כדבר הזה שאבני היסוד של המפלגה, ששירתו אותה כל השנים, יושלכו כמו חפץ שאין בו שימוש ובכספי המשכורות שלהם ישכרו שירותים של כל מיני מקורבים".



עדה יעל, יו"ר הוועד, הוסיפה כי "לא ייתכן שאהוד ברק, שחוזר בקול תרועה כראש מפלגת העבודה, יפגע דבר ראשון בבסיס המפלגה, שהם העובדים. אלא אם יעביר החלטה כי מפלגת העבודה מפסיקה להיות מפלגה סוציאל דמוקרטית שזכויות העובדים כבר לא חרוטות על דגלה".



העובדים מתכוונים להחריף את המאבק. בימים הקרובים הם ינקטו בצעדים שיהפכו את החג לפחות סימפטי עבור ראשי המפלגה: "ברק לא ינוח בשקט בחג", הם אומרים. "נפגין בסמוך ללשכתו". בין היתר, העובדים מתכננים להפסיק כינוסים ואסיפות של הרמת כוסית לראש השנה, והם מקימים כאמור משמרות מחאה בסמוך ללשכת יו"ר המפלגה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully