וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדדים בת"א עברו לעליות קלות

שרון שפורר

4.9.2007 / 14:00

הבורסה המקומית ממתינה לקריאת כיוון מוול סטריט: מניית הפועלים יורדת ב-0.8% בהמשך לצניחה של כ-20% מאז תחילת מאי

תל אביב עברה בצהרי יום המסחר השלישי בשבוע להיסחר בעליות שערים קלות אחרי שפתחה בירידות שערים מתונות גם כן. המסחר היום בבורסה מתנהל ללא מגמה ברורה ובציפייה לפתיחת חודש ספטמבר בוול סטריט, ונראה כי המשקיעים נכנסו לעמדת המתנה כשמחזור המסחר נמוך מהרגיל בתקופה האחרונה ומסתכם בכ-650 מיליון שקל. כמו בשוק המקומי, נראה כי גם הבורסות באירופה אינן נסחרות במגמה ברורה.

מדד תל אביב 100 עבר לעלות בשיעור קל של 0.1% ל-1,076 נקודות ומדד תל אביב 100 עולה ב-0.3% ל-1,050.2 נקודות. מדד התל טק 15 עולה ב-0.7%. בשוק הסולידי נרשמות עליות מחירים כשהשחרים הארוכים עולים ב-0.14% והגלילים הצמודים הארוכים מוסיפים 0.3%.

בוול סטריט, למרות התנודתיות החריפה בבורסות בניו יורק באוגוסט, הן הצליחו לחתום בצידו הירוק של המתרס בסיכום חודשי, לראשונה מאז מאי, כשמדד נאסד"ק עלה בכ-2%.

היום ייפתח חודש ספטמבר בארה"ב, כשנתוני מקרו שיתפרסמו במהלכו עשויים להשפיע מהותית על כיוונה. בספטמבר יתפרסמו נתונים שונים באשר לחודש אוגוסט כמו מדד המחירים לצרכן וליצרן ונתוני בנייה שיוכלו לספק אינדיקציה לגודל הפגיעה של משבר האשראי בארה"ב על הכלכלה האמריקאית.

כי"ל נהנית מהמצב בעולם

מדד הנדל"ן ירד אתמול בדומה לבורסה ב-0.7% והשלים ירידה של 23% מאז תחילת חודש מאי, ובשעה זו הוא עבר לעלייה קלה של 0.2%. המדד סבל בחודשים האחרונים מתנודתיות חריפה אף יותר מזו שתקפה את המניות בענפים אחרים כשלשינוייים אפשריים בריבית השפעה מכרעת עליו. אוגוסט השלים ארבעה חודשים רצופים של ירידות במדד הנדל"ן. מניות אפריקה יורדת בשיעור קל של 0.1% אחרי שפתחה בירידה חדה יותר של 1.5% גזית גלוב עולה ב-0.8%.

כי"ל עולה ב-1.1%. היום פירסם UBS סקירה גלובלית רחבה על מניות שעשויות ליהנות משינוי מזג האוויר בכדור הארץ ותופעות הטבע התוקפות אותו. כי"ל נכנסה אחר כבוד לרשימה זו, מאחר שהיא עשויה ליהנות בין היתר מגידול בביקושים לביופיול - הדלק הצמחי - בשנים הקרובות.

גם הבנקים סבלו מסנטימנט שלילי בארבעת החודשים האחרונים כשמדד תל אביב בנקים איבד 13% מגובהו מאז מאי. מניות בנק הפועלים ירדו בשיעור חד מהמדד של כ-17% בארבעה חודשים. בחודש וחצי האחרון תרם לירידות מימוש של בעלי העניין בבנק - חברת אליאנס האמריקאית שמכרה מניות ב-160 מיליון שקל מאז אמצע יולי.

בשעה זו יורדות מניות הפועלים ב-0.8% ואילו לאומי משילה מעליה 0.2%. שתיהן פתחו את המסחר דווקא בעליות שערים מתונות בניגוד לבורסה ועם היפוך המגמה הן שוב נסחרות מנגד לבורסה.

עוד בולטות היום באחד העם :פועלים אי.בי.אי שמאבדת 4.6% ומנגד לה מניית אי.בי.אי בית השקעות שעולה ב-2%. נטקס יורדת ב-3.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully