וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: צפי לפתיחה שלילית של ספטמבר; סרגון צפויה לצאת בקרוב לגיוס של 100 מיליון דולר

עומרי כהן

4.9.2007 / 14:37

החוזים מצביעים על ירידות של עד 0.3%; עסקה לאלווריון ברוסיה; המלצה חיובית לנייס מג'יי.פי מורגן



לאחר חופשת סוף השבוע, שהתארכה בשל יום העבודה האמריקאי שחל אתמול, יפתחו היום בורסות וול סטריט את חודש ספטמבר, כשברקע המתנה לנתוני הפעילות היצרנית והוצאות הבנייה. לפי שעה, מצביעים החוזים העתידיים על פתיחה שלילית ירידות של עד 0.3% במדדי המניות המובילים.



» דיון חם על המתרחש בוול סטריט - עכשיו ב-TheMarker Cafe



כמחצית השעה לאחר הפתיחה יפורסמו גם הנתונים החודשיים על היקף הפעילות היצרנית בארה"ב. על-פי סקר כלכלנים המתפרסם באתר בארונ'ס, נרשמה באוגוסט האטה מסוימת בהיקף ההתרחבות של המגזר היצרני, אשר תתבטא בירידה של 0.8 נקודות במדד מנהלי הרכש לרמה של 53 נקודות.



עוד קודם לכן, יפורסמו בארה"ב נתוני הוצאות הבנייה. בוול סטריט צופים בממוצע, כי ביולי שמרו הוצאות הבנייה על יציבות, לאחר שיוני ירד היקף הוצאות הבנייה ב-0.3%. במהלך היום יפרסמו יצרניות הרכב הגדולות נתונים על היקף מכירות כלי הרכב שלהן באוגוסט.



ביום שישי עלו המדדים המובילים בשיעורים שבין 0.8% ל-1.2%, לאחר שדברים שאמרו יו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי, ונשיא ארה"ב ג'ורג' בוש, הפחיתו את מפלס החששות בשוק מפני משבר האשראי.



בנאומו הראשון מאז תחילת המשבר בשוק האשראי בעולם, ציין ברננקי כי הבנק הפדרלי מוכן "לפעול ככל שיידרש" כדי למנוע מהמשבר בשוק הדיור האמריקאי ומהשפעתו על שוקי הפיננסים העולמיים, לפגוע בצריכה הפרטית בארה"ב ובצמיחת הכלכלה האמריקאית. הוא גם ציין כי הבנק הפדרלי נכון לנקוט בצעדים נוספים ככל שיידרש כדי להבטיח את הנזילות, וחיזק את האפשרות להורדת ריבית קרובה ב-18 בספטמבר.



הנשיא בוש הציג שורה של צעדים בהם ינקוט הממשל כדי לסייע לאזרחים שרכשו בתים באמצעות משכנתאות סאבפריים ועלולים לאבדם כעת, בשל המשבר בשוק. התוכנית החדשה כוללת ערבויות של הממשל להלוואות ללווים המפגרים בתשלומים ביותר מ-90 יום. עם זאת, דחה בוש על הסף את הרעיון לתוכנית הצלה ללווים או מלווים, בטענה כי סיוע מסוג זה אינו מתפקיד הממשל.



אצל הישראליות החל ג'יי.פי מורגן לסקר את פעילותה של עם המלצה להעניק למניה "משקל יתר" בתיק ההשקעות. בג'יי.פי מורגן גם צירפו לנייס מחיר יעד של 39 דולר, הגבוה ב-10% ממחיר הסגירה ביום שישי.



בשוק גם מתרבים הסימנים לפיהם, צפויה חברת להוציא בחודשיים הקרובים אל הפועל הנפקה בהיקף גבוה של 100 מיליון דולר, אותה יובילו ליהמן ברדרס ובנק אוף אמריקה. מחירה הנוכחי של מניית סרגון משקף לחברה שווי של 480 מיליון דולר. בחמשת החודשים האחרונים זינקה המניה ב-300%.



האנליסט שאול אייל מ-CIBC העריך כי ענקית התוכנה אורקל עשויה להתעניין ברכישת חברת קומברס הישראלית לפי שווי של 3.5 מיליארד דולר. אייל הוסיף כי אם תחליט אורקל להתרחב גם לתחום עיסוקה של , היא עשויה להתעניין ברכישת כולה במחיר של 26 דולר למניה. מחיר זה גבוה ב-55% מהמחיר בו נסגרה המניה בום שישי.



רגע לפני השלמת מכירתה לקבוצת המשקיעים בראשות שאול שני לפי מחיר של 10 דולר למניה, דיווחה חברת על זכייה בעסקה גדולה עם מפעילת הסלולאר ההודית בהרטי איירטל. במסגרת העסקה, תרחיב אי.סי.איי את רשת התקשורת האופטית של בהרטי תמורת כ-50 מיליון דולר.



נבחרה לספק מערכת BreezeMAX פרי פיתוחה עבור פרויקט פריסה המיועד לכיסו ערים שונות ברוסיה, באינטרנט מהיר אלחוטי. השקת הרשת החדשה כבר החלה עם פעילותה של CenterTelecom, אחת משבעת המפעילים הבין-אזוריים של רוסיה שנמצאים בבעלות ענקית האחזקות הפדרלית Svyazinvest.



השלב הראשון של הפרויקט אמור להוות חלק מן התוכנית המשולבת של הפדרציה הרוסית, שמטרתה חיבור מאות בתי ספר לרשת WiMAX.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully