וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב-yes שירות ה-VOD חינם

ערן גבאי

4.9.2007 / 14:49

חברת הלוויין לא תגבה תשלום חודשי קבוע, ותגבה רק פר סרט. בכבלים כבר רושמים הכנסה חודשית מהשירות של כ-8 מיליון שקל

חברת הלוויין yes מפתיעה. החברה החלה לשווק את הפתרון הלווייני של ה-Push VOD ללא גביית תשלום חודשי קבוע, זאת בשונה מחברת הכבלים HOT. עם זאת, החברה תגבה תשלום בגין צפייה בסכום של 18.9 שקל לסרט.

חברת הלוויין רוצה לעודד את הצריכה של תכנים וסרטים ב-VOD הלווייני ולכן החליטה שלא לגבות דמי שימוש קבועים. בחברת הכבלים, לה יותר מ-340 אלף מנויי VOD כיום, משלם כל מנוי דמי שימוש חודשיים של 12.9 שקל. זאת לאחר שבשנה האחרונה העלתה חברת הכבלים את מחיר דמי השימוש הקבועים בכ-30%.

כל מנוי בכבלים מזמין בממוצע תכנים בעלות 35-30 שקל בחודש. סכום זה מתחלק שווה בשווה בין הכבלים לבין ספקי התוכן, כך שבשורה התחתונה, ההכנסה החודשית של חברת הכבלים משירות ה-VOD היא כ-8 מיליון שקל לכל היותר. כיום יש בשירות של הכבלים כ-16 מיליון כניסות ל-VOD בחודש.

על פי בדיקה שערכה חברת הלוויין, התברר כי מנוי המחזיק בממיר המקליט yesMAX מבצע רכישת תכנים בהיקף הגבוה בכ-50% מהיקף הרכישות של תכני טלוויזיה של מנוי ממוצע.

דוחסים סרטים - בתשלום

טכנולוגיית ה-Push VOD היא טכנולוגיה המבצעת דחיסה של תכנים לתוך ממיר הטלוויזיה. בכך היא עוקפת את הקושי של חברות הלוויין בהשגת ערוץ חוזר לטובת שירותים אינטראקטיווים. הפתרון יאפשר רק למנויי yes המחזיקים ברשותם מכשירי yesMAX לקבל תכנים נבחרים בנוסף לשידורים הרגילים.

לפיכך, יהיה השירות זמין רק לחלק קטן ממנויי הלוויין, כ-10% בלבד, ואינו מהווה מבחינת החברה תחליף ראוי ל-VOD של המתחרה, חברת הכבלים. הכנסת איפשרה אמנם באחרונה ל-yes לספק שירותי VOD מלאים על גבי תשתית בזק, אך החברה האם של yes, בזק, מסרבת לפתוח את תשתית הרשת שלה לטובת yes. זאת מכיוון שאז היא תידרש לפתוח את הרשת גם בפני מתחרים אחרים.

יותר מכך, הרשת של בזק מצריכה שדרוג, חלקי בכ-100 מיליון שקל או מלא במאות מיליוני דולרים, כדי להתחיל ולאפשר העברת שידורי טלוויזיה רחבים על גביה. בבזק נוטים שלא לבצע את השדרוג כל עוד הם לא מבטיחים לעצמם יתרון רגולטורי בתחרות הטלפוניה הפנים ארצית.

הפתרון הלווייני ל-VOD ב-yes יאפשר לכ-60 אלף מנויי yesMAX לקבל ישירות לממיר המקליט שלהם סרטים נבחרים, ללא כל צורך בפעולה מצד הלקוח. היקף התכנים המועברים בדרך זו הוא כ-40 שעות צפייה.

yes נערכה למהלך מזה מספר חודשים, כשהמנכ"ל, רון אילון, החליט על פעולה מקיפה לשדרוג ממירים ב-yes לממירים המקליטים, yesMAX. בחברת הלוויין מעוניינים להמשיך ולבצע מהלך רחב של החלפת הממירים כדי להגדיל את היקף צריכת התכנים בקרב מנויי החברה ולהגדיל בהתאמה את ההכנסה הממוצעת ממנוי בחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully