וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפאריס ללונדון בשעתיים: רכבת יורוסטאר שברה את שיאי המהירות בין בירות בריטניה וצרפת

סוכנויות הידיעות

4.9.2007 / 16:13

הרכבת השלימה את הנסיעה בשעתיים, שלוש דקות ו-39 שניות, שיפור של 30 דקות לעומת השיא הקודם



רכבת היורוסטאר, המחברת בין פאריס ללונדון, שברה היום את שיאי המהירות במסע מבירת צרפת לבירת בריטניה. זאת, במהלך נסיעת הבכורה שלה על מסילת הרכבת החדשה של בריטניה, המותאמת לרכבות מהירות. במהלך הנסיעה, הגיעה הרכבת עד למהירות של 325 קמ"ש.



הרכבת המיוחדת בעלת 18 הקרונות, שיצאה מתחנת הרכבת גאר דו נורד בפאריס לכיוון תחנת הרכבת הבינלאומית המשופצת סיינט פנקראס שבלונדון, השלימה את המסע שאורכו 492 קילומטר בתוך שעתיים, שלוש דקות ו-39 שניות - שיא חדש ושיפור של 30 דקות לעומת השיא הקודם.



הנסיעה החגיגית נועדה לציין את חניכת המסילה החדשה לרכבות מהירות בבריטניה, שתיפתח באופן רשמי ב-14 בנובמבר, ואת הקמתו של טרמינל יורוסטאר המשופץ בתחנת סיינט פנקראס - שני פרויקטים שעלו למשלם המסים הבריטי כ-5.8 מיליארד ליש"ט.



חניכת המסילה החדשה משלימה את הצטרפותה של בריטניה למועדון הרכבות המהירות באירופה, לאחר שהיעדרה מהמועדון היוקרתי חשף אותה בשנים האחרונות לחצי לעג מכיוונה של היריבה הוותיקה, צרפת.



ב-1993, שנה לפני חניכתה של רכבת היורוסטאר - המקשרת בין לונדון לפאריס דרך מנהרת התעלה מתחת לתעלת למאנש - לעג נשיא צרפת דאז, פרנסואה מיטראן, ל"נחשלותה" הטכנולוגית של הממלכה הבריטית.



"בשנה הבאה נוכל לנסוע במהירות גבוהה לאורך המישורים הצפונים וניכנס לתוך מנהרת התעלה, ממנה והלאה נהיה בבריטניה ונוכל לחלום לאט וליהנות מהנוף", אמר מיטראן, שהתייחס בדבריו ליכולתה של היורוסטאר לנסוע במהירות במסילות צרפת, לפני שנאלצה להאט את מהירותה עם מעברה למסילות הבריטיות.



מנכ"ל היורוסטאר, ריצ'ארד בראון, אמר לאחר השלמת הנסיעה החגיגית מפאריס ללונדון כי "בריטניה הצטרפה כעת למועדון הרכבות המהירות האירופי. אנו יכולים להפעיל רכבות במהירות גבוהה לכל כיוון ממנהרת התעלה, ולהפוך את הנסיעה ברכבת לנוחה וידידותית יותר לסביבה מאשר טיסה".



עד כה הספיקו יותר מ-110 אלף בני אדם להזמין כרטיסים לנסיעה בקו המהיר החדש, בתקופה שבין פתיחתו לציבור הרחב ב-14 בנובמבר ועד ה-25 בדצמבר, חג המולד - כמות כפולה מזו של התקופה המקבילה אשתקד.



לדברי הנהלת יורוסטאר, שיפור מהירותה של הרכבת המקשרת בין לונדון לבין פאריס צפויה להוביל לירידה במכירות הכרטיסים של חברות התעופה, עקב רצונם ההולך וגובר של נוסעים להימנע מעיכובים בלתי צפויים בשדה התעופה ומבדיקות בטחוניות מעיקות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully