וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

CIBC: קומברס שווה 3.5 מיליארד דולר ומתאימה לרכישה על ידי אורקל

שירלי יום-טוב

4.9.2007 / 16:41

"אורקל לא חוששת מביצוע צעדים גדולים ויקרים והיא מספיק גדולה כדי לספוג ארגון בגודל של קומברס"



בורסת השמועות על חברת עובדת שעות נוספות בחודשים האחרונים - מה יהיה על החברה בשנה הקרובה? כמה עובדים תפטר בקרוב? האם תפורק ומי עשויות להיות רוכשות פוטנציאליות - אלה השאלות העיקריות הסובבות את החברה.



מספר תרחישים אפשריים בכל הקשור לאחת מחברות ההיי-טק המוצלחות ביותר שיצאו מישראל, אחד מהם הוא העמדתה של החברה הבת, קומברס אינק, למכירה. בבית ההשקעות CIBC סבורים ששוויה של קומברס אינק בעסקת רכישה עומד על 3.5 מיליארד דולר, לפי מכפיל של 2.5 על מכירותיה.



את שוויה של כל קבוצת קומברס טכנולוג'י, הכוללת את קומברס אינק, ורינט, אולטיקום וסטארהום, העריך האנליסט שאול אייל ב-25 דולר למניה - פרמיה של 50% על מחירה הנוכחי של המניה ברשימת הפינק שיטס.



קומברס אינק מוכרת פתרונות ערך מוסף, כמו SMS ותאים קוליים, ופתרונות בילינג לחברות תקשורת. אייל סבור שמי שעשויה להתעניין בקומברס אינק, היא ענקית התוכנה האמריקאית, אורקל, בניהולו של לארי אליסון. "אורקל היא אחת החברות המתאימות ביותר ואחת מאלה שיש להן את המניע הטוב ביותר. לאורקל יש גם את היכולת לספוג ארגון בסדר גודל של קומברס", כתב אייל בדו"ח מאתמול. אורקל נסחרת בבורסת נאסד"ק לפי שווי שוק של 103 מיליארד דולר.



אייל סבור שהחפיפה היחידה בין אורקל לקומברס היא בתחום הפתרונות לפוסט פייד בילינג (תוכנות לחיוב לקוחות סלולריים לאחר קבלת השירותים) וכי אורקל הביעה בעבר רצון לקבל דירסת רגל ממשית בתחום התוכנות למפעילות תקשורת. "יש מעט מאוד חברות שיכולות לספק לאורקל חשיפה לשוק הטלקום, מלבד קומברס אינק".



החזון של אליסון מ הוא להפוך לחברה התוכנה הגדולה בעולם - תואר אותו נושאת בגאון כבר שנים ארוכות . להערכת CIBC אורקל לא חוששת מביצוע צעדים גדולים ויקרים בעולם התוכנה, כדי להגשים את החזון הזה, ולראיה, רכישת חברת פיפלסופט בינואר 2005 תמורת 10 מיליארד דולר ורכישת Siebel שנה מאוחר יותר תמורת 4 מיליארד דולר.



כל הגורמים המקורבים לקומברס טכנולוג'י העריכו כבר בעבר כי הקבוצה לא תימכר בשלמותה, אלא בחלקים. בחודש יולי פורסם ב-TheMarker כי התרחיש המוביל הוא מכירתה של סטאהום, מכירת חלקה של קומברס טכנלוג'י בורינט והמשך פעילות קומברס אינק תחת קומברס טכנולוג'י. אייל סבור מעט אחרת - הוא רואה תרחיש לפיו אורקל עשויה לרכוש גם את ורינט לצד קומברס אינק, בשל היכולות האנליטיות של ורינט, המשלימות את פעילותה של Siebel.



קבוצת קומברס תדווח על תוצאותיה לרבעון השני ביום שני הקרוב. החברה נסחרת לפי שווי שוק של 3.4 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully