וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הסלולר מטרו PCS הציעה לרכוש את מתחרתה ליפ וויירלס תמורת 5.5 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

4.9.2007 / 17:30

לטענת PCS, נועדה הצעת הרכש להרחיב את חשיפתה למנויים פוטנציאליים ולחסוך בעלויות שיווק



חברת הסלולר מטרו PCS (סימול PCS.N) הודיעה כי היא הציעה לרכוש את מפעילת הסלולר המתחרה ליפ וויירלס אינטרנשיונל (סימול LEAP.O) תמורת 5.5 מיליארד דולר במניות. לטענת החברה, נועדה הרכישה להרחיב את חשיפתה למנויים פוטנציאליים ולחסוך בעלויות השיווק. ליפ טרם הגיבה באופן רשמי להצעת הרכש. בעקבות ההודעה עולה מניית PCS ב-2.7%.



העסקה מוערכת לפי שווי של 77.89 דולר למניה, 7.4% יותר מהמחיר שבו נסגר המסחר של מניית ליפ וויירלס עם נעילת המסחר בוול סטריט בסוף השבוע. לפי העסקה המוצעת, כל משקיע בליפ יקבל 2.75 מניות במטרו PCS עבור כל מניה של ליפ וויירלס. בנוסף, הסכימה מטרו PCS לכסות את חובותיה של ליפ, העומדים על 2 מיליארד דולר.



שתי החברות מספקות למנויים שירותי סלולר בלתי מוגבלים תמורת תשלום חודשי קבוע. החברות פונות בעיקר ללקוחות צעירים וללקוחות בעלי היסטוריית אשראי בעייתית, שכבר נדחו על ידי חברות הסלולר הגדולות כמו AT&T.



החברה המשותפת תחזיק ברשיונות תפעול במרבית 200 השווקים הסלולרים הגדולים בארה"ב ולהתחרות ביריבותיה הגדולות יותר, כך הודיעה מטרו PCS, שלפי ההצעה תחזיק ב-65% ממניותיה של החברה.



מטרו PCS גייסה באפריל האחרון 1.15 מיליארד דולר בהנפקה ראשונה לציבור, באחד מה-IPO הגדולים ביותר השנה בוול סטריט. לחברה 3.4 מיליון מנויים בערים הגדולות של ארה"ב. ליפ, לעומת זאת, מחזיקה ב-2.7 מיליון מנויים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully