וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית ההשקעות הראל רכש אתמול את קופת הגמל נתיב מידי הממשלה ב-16.4 מיליון שקל

חגי עמית

4.9.2007 / 18:31

קופת הגמל האחרונה מבין הקרנות הוותיקות נמכרה להראל במחיר השווה ל-4% מנכסי הקופה



לעמיתי קופת הגמל נתיב יש החל מאתמול מנהל השקעות חדש לכספי הפנסיה שלהם. בית ההשקעות הראל רכש אתמול את האחרונה מבין קרנות הפנסיה הוותיקות שעמדה למכירה - קופת הגמל נתיב - מידי הממשלה. הקופה, המנהלת 420 מיליון שקל, נמכרה אתמול במחיר של 16.36 מיליון שקל, המשקף 4% מנכסי הקופה.



המחיר משקף שווי גבוה יחסית לנכסי הקופה, לעומת עסקות מכירה קודמות בענף הגמל. מהקרנות הוותיקות נמסר כי המכרז זכה לביקוש רב. המתמודד השני במכרז, אלומות גמל, הציע מחיר של 16.03 מיליון שקל תמורת הקופה.



הביקוש הגבוה נובע, ככל הנראה, מכך שמדובר באחד הנכסים האחרונים שנותרו על המדף בענף הגמל - הזדמנות אחרונה לאחר הסערה בשוק, בעקבות רפורמת בכר. נתיב היא הקופה האחרונה של הקרנות הוותיקות שעמדה למכירה. קדמו לה קופות הגמל של מבטחים שנמכרו למנורה, של מקפת שנמכרו לאיילון, של קג"מ שנמכרה לדש, וקופת הגמל בר שנמכרה לכלל.



הראל מחזיקה כיום יותר מ-10% מענף הגמל. הקופה מנהלת קרוב ל-19 מיליארד שקל בקופות גמל ובקרנות השתלמות. העמיתים שרוצים להשוות בין מנהלי הפנסיה הקודמים שלהם למנהלים החדשים, יגלו כי המעבר מידיים ממשלתיות לידיים פרטיות לא בהכרח מבטיח עלייה בתשואות. מתחילת השנה השיגו קופות הגמל של הראל גמל תשואה נומינלית ברוטו מצטברת של 8.52% בממוצע.



בנתיב גמל זכו העמיתים מתחילת השנה לתשואה מצטברת נאה של 9.52%. עמיתי נתיב שילמו דמי ניהול ממוצעים של 0.8%, ב-2006, בעוד שעמיתי הקופות שמחזיקה הראל גמל שילמו דמי ניהול של 0.76% ב-2006.



עם זאת, יש להתייחס בחשדנות לנתונים, שכן הראל רכשה את מרבית הקופות במהלך השנה - ואת איכות הניהול של בית ההשקעות יהיה ניתן לשפוט לטווח ארוך יותר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully