וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק הורה לבדוק אפשרות להפסקות חשמל זמניות בעזה בעקבות המשך ירי הקסאם

עמוס הראל

4.9.2007 / 18:48

נראה שבשלב זה, ראש הממשלה ושר הביטחון אינם רואים אפשרות לפעולה צבאית רחבה ברצועת עזה



שר הביטחון, אהוד ברק, הורה היום (שלישי) למערכת הביטחון "לבחון את ההיבטים המבצעיים והמשפטיים לנקיטת צעדים שיגבילו את שלטון החמאס ברצועת עזה". בין השאר, ברק מעוניין לבחון צעדים כמו הפסקות זמניות באספקת החשמל, בתגובה להמשך ירי הרקטות לעבר מערב הנגב.



הבוקר אמר המשנה לראש הממשלה, חיים רמון ל"ידיעות אחרונות", כי לדעתו על ישראל לנקוט צעדי ענישה כמו ניתוק זרם החשמל והמים. נראה שראש הממשלה, אהוד אולמרט ושר הביטחון ברק בוחנים הטלת סנקציות כלכליות לאחר שבשלב זה הם אינם רואים אפשרות לפעולה צבאית רחבה ברצועה כנגד חמאס.



מלשכת ברק נמסר עוד, כי הוא הורה לסגנו, מתן וילנאי ולמנכ"ל משרד הביטחון תא"ל במיל' פנחס בוכריס, להאיץ את ייצורם של אמצעי מיגון למרחב עוטף עזה. היום נורתה רקטת קסאם לעבר מערב הנגב. איש לא נפגע ולא נגרם נזק.



ובתוך כך, שר הביטחון החליט לחדש את הצו שהוציא קודמו בתפקיד עמיר פרץ, המכריז על מצב מיוחד בעורף ביישובי עוטף עזה. ברק קבע כי עדיין לא בשלו התנאים להסיר את ההכרזה על המצב המיוחד. הצו של ברק יהיה בתוקף ל-48 השעות הקרובות, ואז יובא לאישור הממשלה לצורך הארכתו לתקופה ארוכה יותר. בהמשך יובא גם לאישור ועדת החוץ והביטחון של הכנסת.



משמעות ההחלטה היא כי משרד הביטחון וצה"ל, ובמיוחד אלוף פיקוד הדרום ואלוף פיקוד העורף יקבלו את האחריות לניהול חיי התושבים ביישובי עוטף עזה. תינתן להם סמכות לתת הוראות, בהתאם להערכות המצב הביטחוני, לכל המערכות האזרחיות - מערכת החינוך, מערכת הבריאות ומפעלים חיוניים. הכרזת המצב המיוחד תאפשר גם להעניק פיצויים חריגים למוסדות, ארגונים ואנשים פרטיים שנפגעים בעקבות ירי הקסאם. בנוסף, תקנה ההכרזה סמכות לגורמי הביטחון לתת כל הוראה שתידרש על מנת לשמור ולהגן על בני אדם או רכוש.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully