וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודי'ס: הסיכוי למיתון בארה"ב בשנה הקרובה עקב משבר הסאבפריים גדל ל-40%

סוכנויות הידיעות

4.9.2007 / 20:58

כך קבע הכלכלן מארק זאנדי; בחודש שעבר העניק לכך סיכוי של 12% בלבד; "מגזר הדיור הולך לחטוף חזק"



מארק זאנדי, כלכלן בכיר בחברת דירוג האשראי מודי'ס, העריך כי הסיכויים לכך שכלכלת ארה"ב תשקע במיתון בשנה הקרובה, בעקבות המשבר בשוק משכנתאות הסאבפריים (הלוואות ללווים בעייתיים) עומדים כעת על 40%. זאת, לעומת סיכוי של 12% שהעניק לכך בחודש שעבר.



"ייתכן שהכלכלה מתכווצת כעת, אולם כדי שיהיה מדובר במיתון, מצב זה צריך להימשך יותר ממספר חודשים", אמר זאנדי. "אני מעריך כי מגזר הדיור הולך לחטוף חזק", הוסיף.



לדברי זאנדי, הדבר יבוא לידי ביטוי בהמשך הירידה בהיקף הבנייה ובמחירי הבתים, כמו גם בפיטורים בחברות הקשורות לענף הדיור.



"איני חושב שתהיה ירידה בצריכה הפרטית, אלא אם כן תירשם התכווצות בשוק העבודה, ובאופן בסיסי אני אופטימי ביחס למצב בשוק העבודה", אמר זאנדי.



עם זאת, זאנדי צופה האטה בצמיחה בשוק התעסוקה ובצמיחה של הצריכה הפרטית, אשר להערכתו צפויה לצמוח ב-1.5% במהלך השנה הקרובה. זאת, לעומת קצב צמיחה שנתי של 3% שנרשם ברבעון השני של השנה.



לפני כחודש הזהיר זאנדי מפני אפשרות של משבר פיננסי גלובלי, אם המשבר בשוק משכנתאות הסאבפריים בארה"ב ימשיך לגבות קורבנות בקרב המשקיעים המוסדים. באותה עת העריך את הסיכויים למשבר פיננסי מסוג זה ב-1 ל-5.



באותה עת טען זאנדי כי מודלים כלכלים מצביעים על כך שמספר הלווים שלא יצליחו לפרוע משכנתאות בשוק הסאבפריים צפוי להגיע לשיא באמצע שנת 2008, ולהישאר קרוב לרמה זו במהלך שנת 2009.



להערכתו של זאנדי, היקף ההפסדים שיספגו משקיעים עקב כך צפוי להגיע ל-125-100 מיליארד דולר במהלך 3-2 השנים הבאות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully