וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמן לחזור לשוק המניות? מכפילי הרווח בוול סטריט בשפל של 12 שנים

סוכנויות הידיעות

4.9.2007 / 22:02

מניות הטכנולוגיה, האנרגיה והתעשייה הכבדה הן הזולות ביותר, העריכו מנהלי השקעות, דיווחה בלומברג



רמת המחירים בשוק המניות בארה"ב ביחס לרווחים היא הזולה ביותר זה קרוב ל-12 שנים, בעקבות הירידות החדות שנרשמו באחרונה בשווקים, והמגזרים האטרקטיוויים ביותר הם מניות הטכנולוגיה, האנרגיה והתעשייה הכבדה. כך לפי נתוני סוכנות הידיעות בלומברג.



מניות חברות התוכנה במדד S&P 500 נסחרות בממוצע במכפיל רווח של פי 20.8 מרווחיהן החוזיים - המכפיל הנמוך ביותר מאז שנת 1995. מניותיהן של חברות תעשייה כבדה נסחרים במכפיל רווח של 18.4 - פחות ממכפיל ממוצע של 23.4 במהלך העשור החולף.



מדד המניות S&P 500 נפל ב-9.4% בין ה-19 ביולי ל-15 באוגוסט - נפילה שמחקה 1.41 טריליון דולר מהשווי שוק של חברות - על רקע חששות כי המשבר בשוק הדיור ומשכנתאות הסאבפריים (הלוואות ללווים בעייתיים) בארה"ב יגרום להאטה בצמיחת הכלכלה האמריקאית. עם זאת, באוגוסט השלים המדד עלייה חודשית ראשונה מאז מאי, ובשבוע שעבר התחייבו יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, ונשיא ארה"ב, ג'ורג' וו. בוש, כי לא יאפשרו למשבר בשוקי האשראי לפגוע בצמיחת ארה"ב.



"נראה שהרע ביותר כבר מאחורי השוק", אמר מנהל ההשקעות פריץ מאייר מחברת AIM אינווסטמנטס, האחראי עלנכסים בסך 160 מיליארד דולר, לסוכנות בלומברג. "בסופו של דבר הבנק הפדרלי ייחלץ לעזרת השוק". מנהלי השקעות "מוצאים כעת הזדמנויות השקעה בכל מקום", הוסיף מאייר. מכפיל הרווח של מניות חברות מדד S&P 500 עמד בחודש אוגוסט בממוצע על רמה של 16.8 - הנמוכה ביותר מאז נובמבר 1995.



ג'פרי קליינטופ, האסטרטג הראשי של חברת LPL פייננשל סרוויסס, המליץ על קניית מניות של חברות טכנולוגיה ותעשייה כבדה, אשר להן מכירות גדולות בשווקים הבינ"ל. "שיא הסערה כבר חלף", אמר קליינטופ, האחראי על ניהול נכסים בסך 165 מיליארד דולר. מניות טכנולוגיה ותעשייה כבדה "הולכות להוביל את התאוששות השוק אשר ישוב לשבור שיאים".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully