וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבלתם מכונית מהעבודה? הרווחתם פעמיים

תומר הדר

5.9.2007 / 7:25

פעם ראשונה על הדלק חינם, הטיפולים, האחזקה. פעם שנייה - מההנחה שנותנות לכן חברות הביטוח הישירות על הרכב השני, שכמעט ולא זז

בעלי מכוניות ליסינג עמדו בשנה האחרונה תחת מתקפה בעקבות העלאת שיעור המס על ההטבה שהם מקבלים ממקום העבודה - אבל זו אינה ההטבה היחידה. מתברר שגם חברות הביטוח הישיר מצאו דרך להיטיב עם מחזיקי הרכב הצמוד ממקום העבודה: הנחות בפרמיות הביטוח על הרכב הפרטי של משפחה המחזיקה גם במכונית ליסינג. הסיבה: המבוטחים עושים שימוש רב יותר במכונית הליסינג וממעטים בשימוש ברכב הפרטי.

קבל הנחה

יעקב ואברהם גרים עם משפחותיהם באזור המרכז. שניהם בני 32 ויש להם 14 שנות ניסיון בנהיגה. לשניהם יש פיז'ו 306, 1.6 ליטרים, בת תשע שנים. אך יעקב משלם 200 שקל פחות לביטוח המקיף. הסיבה? לאשתו של יעקב יש מכונית ליסינג צמודה. מתברר שיש חברות ביטוח שמעניקות הנחות בביטוח המקיף למבוטחים שמכוניתם הנוספת היא מכונית ליסינג.

לפי אנשי המכירות של חברות הביטוח הישיר, התדלוק החופשי והעובדה שאין מדובר במכוניתו הפרטית של המבוטח גורמים למשתמש ברכב לנסוע יותר במכונית הליסינג ולהשאיר את המכונית הפרטית בבית.

נציג במוקד הפניות של חברת הביטוח AIG אמר בעת שיחת מכירה יזומה עם לקוח שהתעניין, כביכול, בביטוח מקיף לרכב: "את המכונית הפרטית אתה טוחן פחות, ולכן מגיעה לך הנחה. המכונית של הליסינג עם הדלק חינם נוסעת הרבה יותר, ולכן המכונית השנייה, הפרטית שלך, פחות בסיכון". הנציג העניק ללקוח הנחה של 200 שקל בביטוח המקיף.

גם בחברת ביטוח ישיר מבססים את הצעת המחיר על הימצאותה של מכונית ליסינג בבית נוסף על זו הפרטית. "את המכונית של העבודה קורעים. אם יש שתי מכוניות בבית, אחת פרטית ואחת של חברת ליסינג, והיית צריך לנסוע לצפון, הרי ברור שלא היית נוסע במכונית הפרטית", הסביר איש מכירות במוקד הפניות של ביטוח ישיר והעניק ללקוח המתעניין הנחה של 200 שקל.

מליסינג לנסיעות פנאי

מ-AIG נמסר: "כחלק ממדיניות החיתום של החברה שמטרתה לתמחר כל לקוח באופן אינדיווידואלי ולהגיע למחיר ההולם ביותר את רמת הסיכון שלו החלה החברה לפני יותר משנה לתת הנחות לבתי אב שבהם קיים רכב חברה או ליסינג. ההיגיון שעומד מאחורי הטבה זו אומר כי בבית אב שבו יש מכונית ליסינג רוב נסיעות הפנאי יבוצעו בה, ולכן רמת החשיפה של הלקוח לפגיעה במכוניתו הפרטית פוחתת משמעותית. בנוסף, הנתונים שבידנו מצביעים על כך ששכיחות התאונות ברכבי חברה וליסינג גבוהה יותר משכיחותן ברכבים פרטיים".

מביטוח ישיר נמסר: "בתסריט שיחת מכירה שגרתית (הוראות שיחה לנציגי מכירות) המבוטח נשאל אם המכונית היא מכוניתו העיקרית או המשנית. אין הגדרה ברורה למכונית עיקרית או משנית מכיוון שמאמינים לדברי המבוטח. באופן טבעי, המכונית העיקרית היא זו שנתונה לשימוש רב יותר - בין היתר בסופי שבוע וטיולים. בתסריט שיחת המכירה אין התיחסות לשאלה אם מדובר במכונית ששייכת לחברת ליסינג או לכל בעלות אחרת. מכונית משנית מקבלת באופן אוטומטי הנחה בתעריף הביטוח".

מוני בר, יו"ר סקציית הליסינג בלשכת המסחר, אמר: "איני יכול אלא להביע פליאה על הטכניקות שבהן נוקטות חברות הביטוח האמורות. יש אלמנטים רבים שבגינם ניתן להעניק הנחה למבוטח ולכן הכללה מסוג זה מקוממת ואינה מוצדקת. נוח להטיל רפש על ענף הליסינג, אך בחברות הביטוח האמורות מתעלמים מן העובדה שישנם מחזיקי מכוניות ליסינג רבים שאינם נוסעים יותר מן הקילומטרז' הממוצע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully