וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרגון מתכננת הנפקה בנאסד"ק

עומרי כהן

5.9.2007 / 7:26

המניה זינקה ב-300% והזיסאפלים בדרך לאקזיט. ההנפקה המתוכננת - בהיקף של 100 מיליון דולר

חברת סרגון מתכננת לנצל בחודשיים הקרובים את הזינוק האחרון במחיר מנייתה לגיוס של 100 מיליון דולר בהנפקה משנית בנאסד"ק. הגיוס מיועד בעיקר לחיזוק ההון העצמי ולהגדלת היקף הנכסים הנזילים שבידיה שהסתכמו בסוף יוני בכ-33 מיליון דולר. עם זאת, בשוק מניחים שההנפקה עשויה לכלול גם הצעת מכר בעשרות מיליוני דולרים בידי שני בעלי השליטה, האחים זהר ויהודה זיסאפל.

זהר ויהודה זיסאפל חתומים בעשור האחרון על כמה אקזיטים בהיקף כולל של מאות מיליוני דולרים. תחת המעטה של קבוצת רד-בינת הם הקימו ומכרו את לננט, רדנט, רדלן ואחרות, והנפיקו בנאסד"ק חברות נוספות, ובראשן רדוור, רדוויז'ן, סרגון, סיליקום, רדקום, רדוויו וריט.

זהר זיסאפל, המכהן גם כיו"ר דירקטוריון סרגון, מחזיק כיום ב-3.4 מיליון מניות של החברה (12.2%) בשווי של 57.1 מיליון דולר ובנתח של 10.8% מרדוויז'ן בשווי של 41.8 מיליון דולר.

ליהודה זיסאפל 2.8 מיליון מניות סרגון (10.2%) בשווי של 47.8 מיליון דולר וכן נתח של 13.6% מרדוור בשווי של 35.7 מיליון דולר. מלבדם, אין כיום לסרגון בעלי עניין נוספים, לאחר ששני גופי השקעה בינלאומיים, הארבור-וסט וקרן קפיטל, חיסלו בשנה האחרונה את אחזקותיהם בחברה.

רצים אחרי הבנקים הגדולים

את ההנפקה יובילו במשותף חטיבות הבנקאות להשקעות של ליהמן ברדרס ובנק אוף אמריקה, כשעל תפקיד חתמי המשנה מתמודדים בתי השקעות קטנים יותר הפעילים בישראל, ובהם CIBC.

ליהמן ברדרס נטל חלק בהנפקה הראשונית של סרגון (אז בשמה הקודם, ג'יגהנט) לציבור באוגוסט 2000, ואילו בנק אוף אמריקה נחשב ל"בנק הבית" של האחים זיסאפל. עם זאת, שני הבנקים מעולם לא העניקו סיקור אנליטי על פעילות סרגון, והם אף אינם מחויבים לעשות זאת לאחר ההנפקה, על אף שקיימת סבירות גבוהה שלפחות אחד מהם יחל לעשות זאת.

בשוק הביעו תרעומת על הבחירה בליהמן ברדרס ובבנק אוף אמריקה. היו שאמרו כי החברות הישראליות שוב רודפות אחרי הבנקים הגדולים הגוזרים עמלות גבוהות יותר, בשיעור של 5%-7% מתמורת ההנפקה (בניכוי הוצאות רישום) וזאת במקום לבחור בבנקים קטנים יותר המלווים את החברה לאורך שנים רבות ואשר מתאימים יותר להנפקות בהיקף זה, שאינו נחשב לגבוה בארה"ב.

האמריקאים מאמינים בחברה

לאחר כשלוש שנים וחצי של דשדוש יחסי, רשמה מניית סרגון בארבעת החודשים האחרונים זינוק מרשים של 300% שנבע ככל הנראה מכניסה מאסיבית של גופים מוסדיים אמריקאיים להשקעה במניה. את המגמה הזאת מנסה כעת דירקטוריון סרגון לנצל.

במחצית הראשונה של 2007 צמחו הכנסות סרגון ב-58.5% לעומת התקופה המקבילה ל-71.3 מיליון דולר. את הזינוק בהכנסות ידעה החברה לנצל להגדלת הרווח הנקי ל-5.5 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2007, לעומת 1.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

לדברי גורמים בשוק המכירים את סרגון שנים רבות, הקפיצה בפעילות מחייבת את החברה להגדיל גם את המזומנים שבקופתה. הם גם רואים אפשרות שלפחות חלק מהסכום המגויס ישמש בעתיד לרכישות. ואולם בשל היקף ההנפקה המתוכנן, נראית להם כסבירה האפשרות שלפחות חלק מההנפקה תתבצע באמצעות הצעת מכר של בעלי השליטה.

מסרגון נמסר כי כשיהיה לחברה מה להודיע היא תודיע. בליהמן ברדרס אמרו "אין תגובה", ותגובה מהאחים זיסאפל לא התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully