וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש יותר זול מהדיוטי-פרי

בר חיון

5.9.2007 / 7:36

מסתבר שמוצרי קוסמטיקה תוצרת ישראל דווקא יקרים יותר בדיוטי-פרי. ג'יימס ריצ'רדסון: נעדכן את המחירים בהתאם לבדיקות ולממצאים

קדחת הרכישות לקראת ראש השנה ושיגעון הנסיעות בחגים, מציתים מדי שנה את מתקפת הפרסום והמבצעים של רשתות השיווק, שנלחמות על הכיס שלנו ועל ארון הקוסמטיקה הביתי שלנו.

כולנו שמענו את ברוריה פסקל שחרצה בהחלטיות ש"לא נמצא זול יותר מהדיוטי-פרי". ובאמת, השוואות שערך TheMarker בשנתיים האחרונות העלו שפסקל בדרך כלל צודקת: בדיוטי-פרי של ג'יימס ריצ'רדסון זול יותר לקנות בשמים וקוסמטיקה.

למה רק בדרך כלל? כי בדיקה שערך מכון קרת עבור TheMarker לקראת החגים בעקבות תלונות של נוסעים, העלתה כי מוצרי קוסמטיקה מתוצרת כחול לבן דווקא עולים בדיוטי-פרי יותר מאשר ברשתות הפארם בישראל.

.

הפרש המחירים עד 36%

הבדיקה כללה 16 מוצרים של מותגי הקוסמטיקה הישראלים העיקריים שנמכרים בדיוטי-פרי: אהבה וסופט-טאץ'. מוצרים אלה נמצאו יקרים יותר בדיוטי-פרי ב-13% לעומת מחירם הממוצע בשוק.

הפרש המחירים שבין הדיוטי-פרי לבין הרשתות האחרות שבדקנו הגיע עד 36% במוצרי אהבה ועד 31% במוצרי סופט-טאץ'. כך לדוגמה, קרם רגליים של אהבה שנמכר בסופר פארם ב-27 שקל, עלה בדיוטי-פרי 42 שקל, וקרם לחות יום של אהבה שנמכר בניו פארם ב-86 שקל, עלה בדיוטי-פרי 118 שקל; קרם עיניים של סופט טאץ' עלה בסופר-פארם 69 שקל לעומת 100 שקל בדיוטי-פרי.

13 מהמוצרים שנבדקו היו גבוהים יותר בדיוטי-פרי מאשר מחירם הממוצע בשוק. אגב, רשת סופר פארם היא הזולה ביותר לפי הבדיקה במכירת המוצרים של שני המותגים האלה - מחירם ברשת זאת היה נמוך בכ-15% ממחירם הממוצע.

בג'יימס ריצ'רדסון מבטיחים כי המבצע "לא תמצא זול יותר מהדיוטי-פרי" תקף גם במקרה זה, והרשת עומדת מאחורי התחייבותה להיות הזולה ביותר בקטגוריות הבשמים והקוסמטיקה; אם לקוח יספק הוכחה כי מוצר קוסמטיקה נמכר במחיר זול יותר ברשת אחרת בישראל, הוא יוכל לקבל החזר כספי או את המוצר בחינם.

שיטת מצליח?

בכל זאת, נשאלת השאלה, מדוע המוצרים הישראלים זכו למחירים כה גבוהים ברשת המתחייבת למחירים הנמוכים ביותר? תמיר בן-שחר מנכ"ל צ'מנסקי בן שחר ושות' המתמחה בייעוץ אסטרטגי שיווקי לרשתות קמעוניות, מעלה שתי אפשרויות: ראשית, מדובר במוצרי נישה שאינם נרכשים על ידי צרכנים באופן תדיר בדרך כלל, ולכן אין מודעות רבה למחיריהם. "צרכן הקונה מוצרים אלה בשדה התעופה, בדרך כלל כמתנה ייחודית לקרובים או לחברים בחו"ל, משקיע סכום כסף ברכישה לא שגרתית, ולכן גם לא יטרח לבדוק את מחירי המוצרים ברשתות מתחרות."

אפשרות שנייה היא שמוצרים אלה פונים לתיירים בביקור תקופתי או חד פעמי בישראל, והסבירות שצרכנים אלה ישוו מחירים גם היא נמוכה. ובאמת, בג'יימס ריצ'רדסון אומרים שאת מוצרי הקוסמטיקה הישראליים בדיוטי-פרי, המהווים 10% מכלל הרכישות, קונים בדרך כלל תיירים.

לחברת אהבה הסבר אחר. לטענתם, ההפרשים שנמצאו אינם משקפים את הבדלי המחירים ביתר ימות השנה: "בשוק המקומי, ובמיוחד בתקופת החגים, סניפים שונים ברשתות הפארם יוצאים במבצעים מקומיים, שאינם תקפים בכל הרשתות, ולעיתים אף נמצאים זולים יותר מהדיוטי-פרי. לא תמיד המבצעים בידיעתנו או בשליטתנו. מטרתם בדרך כלל היא למכור מותג מוביל ברווחיות נמוכה כדי להביא לקוחות חדשים לסניפים ולמכור להם מוצרים נוספים. בשאר ימות השנה, וגם בחגים, מוצרי הדיוטי-פרי נמכרים במבצע 3 + 1 חינם או במארזים מיוחדים ומהודרים הזולים ב-10% עד 15% ממחירם ברשתות בשוק המקומי".

ואולם מחברת "סופט טאץ'" נמסר כי "לפי המחירים שצוינו, מחירי דיוטי-פרי גבוהים ממחיר המחירון בשקלים בודדים."

מתחייבים למחיר הנמוך ביותר

מרשת הדיוטי-פרי של ג'יימס ריצ'רדסון נמסר בתגובה: "רמת המחירים של מוצרי אהבה וסופט-טאץ' בג'יימס ריצ'רדסון נבדקת מול רמת המחירים בישראל. בהתאם לממצאים, רשת ג'יימס ריצ'רדסון תעדכן את רמת מחירי המוצרים.

"ג'יימס ריצ'רדסון מתחייבת באופן שוטף, למחירים הזולים ביותר בשוק, תוך הקפדה להיות זולה ביותר בכל הקטגוריות גם מול כל המבצעים ברשתות. ההבטחה התקשורתית למחירים הזולים ביותר שרירה וקיימת ומגובה בהתחייבות ברורה למוצר חינם, אם נמצא זול ממנו בישראל.

"במידה שמגיע נוסע עם קבלה המעידה על רכישה ברשת אחרת במחיר זול מהמחיר בג'יימס ריצ'רדסון, המחיר מתעדכן לאלתר במערכות המחשוב. מאותו הרגע כל צרכן ייהנה מהמחיר הזול ביותר בשוק בהתאם להבטחה הפרסומית".

שימו לב!

מוצרי הקוסמטיקה הישראליים שנבדקו נמצאו יקרים יותר בכ-13% בדיוטי פרי לעומת מחיריהם ברשתות הפארם

הידעתם?

מוצרי הקוסמטיקה מתוצרת כחול לבן מהווים 10% מהמכירות של רשת ג'יימס ריצ'רדסון

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

כך בדקנו

הבדיקה בוצעה על ידי סוקרי מכון קרת מידע ושירותים, בתאריכים 14-21 באוגוסט בחנויות הבאות: ג'יימס ריצ'רדסון בדיוטי-פרי בנתב"ג, סופר פארם קניון איילון, ניו פארם פארק רעננה, אפריל קניון רננים רעננה, המשביר החדש לצרכן- קניון רננים רעננה. המחירים בדיוטי-פרי תורגמו לשקלים על פי שער הדולר להמרה ביום הבדיקה (4.24). המחיר הממוצע בישראל חושב על סמך המחירים השונים שנדגמו ברשתות הפארם. כל המחירים כוללים הנחות ומבצעים, ובלבד שאלו ניתנו על קניית מוצר בודד. הנחות ומבצעים הכרוכים ברכישת יותר ממוצר אחד לא שוקללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully