וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפורום הכלכלי העולמי: "כנס דאבוס" הבא יתקיים בסין

איתן אבריאל

5.9.2007 / 8:38

ההחלטה לקיים את הכנס בסין ולא באירופה אינה מקרית: סין היא הקטר של הכלכלה העולמית



דליאן, סין



מי הם "האלופים של העתיד", החברות הרב-לאומיות הצעירות שיובילו את הצמיחה הכלכלית הגלובלית בשנים הקרובות? זהו הנושא המרכזי שימקד את דיוני כנס הקיץ של הפורום הכלכלי העולמי (WEF) הנפתח היום בעיר דליאן שבצפון סין.



הפורום הכלכלי, הידוע גם בכינויו "כנס דאבוס", נפגש לשלושה ימי דיונים בנוכחות כ-1,700 נציגים בכירים של חברות עסקיות ושל התקשורת הכלכלית העולמית באירוע קיץ יוצא דופן בהיקפו.



החלטת הפורום לקיים את מפגש "אלופי העתיד" בסין - ולא באירופה - אינה מקרית: סין היא הקטר של הכלכלה העולמית - היא יצואנית מספר שלוש בעולם לאחר ארה"ב וגרמניה, היא הכניסה בשנים האחרונות כמה חברות לרשימת עשר החברות הגדולות בעולם, ובהן צ'יינה טלקום ופטרוצ'יינה, וכלכלתה צומחת בקצב המהיר בעולם. לפיכך, משלב הפעם הפורום הכלכלי העולמי בדיוניו מנהלים ובכירים רבים מסין.



את המגמה ניסח היטב ג'יאנג ג'יאנג'ינג, יו"ר הבנק למסחר ולתעשייה הסיני. "במעבר מדאבוס לדליאן, מעביר הפורום הכלכלי העולמי את המסר שסין משגרת לעולם כולו: אנחנו השוק המתפתח והמנוע הכלכלי המשמעותי ביותר בעולם. סין, עם אלופיה החדשים, משתנה מהר מאוד ותמשיך לשנות במהירות את הכלכלה הגלובלית".



נושא הדיון המרכזי של הפורום יהיה הגלובליזציה - וכיצד יכולות החברות הגדולות, המסורתיות והוותיקות, לשתף פעולה עם החברות הצעירות והחדשות שצומחות מהר, ולעתים מאיימות עליהן. נושאים מרכזיים נוספים יהיו השפעת האינטרנט בכלל ותופעת ה-2.0 WEB בפרט על הגלובליזציה והעסקים, הדרכים לבניית חברה לטווח ארוך, ובמיטב האופנה הנוכחית - כלכלה ירוקה.



מנהלי הפורום הכלכלי העולמי לא יסתפקו בדיונים עקרוניים - הם גם יצללו לנושאים ספציפיים ודוקרים הרבה יותר, ובהם: האם מחירי המניות בבורסות של סין הגיעו לרמה של "בועה"? מה כדאי לחברה צעירה לעשות ביום שבו נציגי קרנות ה"בי-אאוט" דופקות על דלתה, והאם קיימות הזדמנויות עבורן בסין? וגם: מה הן ההזדמנויות העסקיות הגדולות במזרח התיכון שלנו?



הכנס יימשך שלושה ימים. כתב TheMarker ידווח על הדיונים באופן שוטף.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully