וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאהו ואפל זינקו ומשכו את וול סטריט לעליות

אסף רותם

5.9.2007 / 23:15

הערכות כי מיקרוסופט תרכוש את יאהו. מדד נאסד"ק הוסיף 1.3%. מניית אלווריון קפצה בכ-8% לאור פרויקט מיוחד ברוסיה

חודש ספטמבר בוול סטריט נפתח ברגל ימין מבחינת המשקיעים. נתונים טובים למכירת הטלפון הסלולרי של אפל והמלצה חמה למניית יאהו דחפו את המדדים לעליות חדות: נאסד"ק עלה בכ-1.3% ל-2,630 נקודות, דאו ג'ונס הוסיף 0.7% ל-13,452 נקודות ו-S&P 500 עלה בכ-1.1% ל-1,489 נקודות.

ביום שישי עלו המדדים המובילים בשיעורים שבין 0.8% ל-1.2%, לאחר שדברים שאמרו יו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי, ונשיא ארה"ב ג'ורג' בוש, הפחיתו את מפלס החששות בשוק מפני משבר האשראי.

בנוסף, דיווחה אמש סוכנות הידיעות בלומברג כי לפי נתוניה, רמת המחירים בשוק המניות בארה"ב ביחס לרווחים היא הזולה ביותר זה קרוב ל-12 שנים. זאת, בעקבות הירידות החדות שנרשמו באחרונה בשווקים. המגזרים האטרקטיוויים ביותר כעת, ביחס לרווחיהם הצפויים - הטכנולוגיה, האנרגיה והתעשייה הכבדה.

נתונים מעולים לאפל

לעליות במגזר הטכנולוגיה תורם המומנטום החיובי שמייצרת מניית ענקית האינטרנט יאהו, שעלתה בכ-5.5% במסחר בוול סטריט, לאחר שבנק ההשקעות בר סטרנס הגדיר את המניה כ"בחירה המועדפת" שלו, והעריך כי יוזמות אסטרטגיות של החברה צפויות לתמוך במניה.

האנליסט רוברט ס. פק, מבר סטרנס, העריך עוד כי יאהו עשויה להירכש על ידי חברות דוגמת מיקרוסופט לפי מחיר של עד 40 דולר למניה - פרמיה של 76% על מחיר הסגירה של המניה ביום שישי.

בנוסף, מניית אפל עלתה בכ-4.1% בוול סטריט לאחר שחברת המחקר iSuppli דיווחה כי מכירות ה-iPhone, הטלפון הסלולרי המדובר של החברה, היוו 1.8% משוק מכשירי הסלולר בארה"ב בחודש יולי.

כמחצית השעה לאחר הפתיחה פורסמו הנתונים החודשיים על היקף הפעילות היצרנית בארה"ב. הכלכלנים צפו באוגוסט האטה מסוימת בהיקף ההתרחבות של המגזר היצרני, אשר תתבטא בירידה של 0.8 נקודות במדד מנהלי הרכש לרמה של 53 נקודות, ואמנם המדד נעמד על 52.9 נקודות.

הוצאות הבנייה בארה"ב ירדו במפתיע ביולי ב-0.4% לרמה שנתית של 1.169 טריליון דולר. תחזית הכלכלנים היתה כי רמת ההוצאות תישאר ללא שינוי ביולי, לאחר שיוני ירד היקף הוצאות הבנייה ב-0.3%. במהלך היום יפרסמו יצרניות הרכב הגדולות נתונים על היקף מכירות כלי הרכב שלהן באוגוסט.

מניות הטכנולוגיה מזנקות

אצל הישראליות האנליסט שאול אייל מ-CIBC העריך כי ענקית התוכנה אורקל עשויה להתעניין ברכישת חברת קומברס הישראלית לפי שווי של 3.5 מיליארד דולר. אייל הוסיף כי אם תחליט אורקל להתרחב גם לתחום עיסוקה של ורינט, היא עשויה להתעניין ברכישת קומברס טכנולוג’י כולה במחיר של 26 דולר למניה. מחיר זה גבוה ב-55% מהמחיר בו נסגרה המניה ביום שישי. המניה הגיבה בעלייה של כ-3.3%.

בשוק גם מתרבים הסימנים לפיהם, צפויה חברת סרגון להוציא בחודשיים הקרובים אל הפועל הנפקה בהיקף גבוה של 100 מיליון דולר, אותה יובילו ליהמן ברדרס ובנק אוף אמריקה. מחירה הנוכחי של מניית סרגון משקף לחברה שווי של 480 מיליון דולר. בחמשת החודשים האחרונים זינקה המניה ב-300% והיום הוסיפה 4.8% נוספים.

רגע לפני השלמת מכירתה לקבוצת המשקיעים בראשות שאול שני לפי מחיר של 10 דולר למניה, דיווחה חברת אי.סי.איי על זכייה בעסקה גדולה עם מפעילת הסלולאר ההודית בהרטי איירטל. במסגרת העסקה, תרחיב אי.סי.איי את רשת התקשורת האופטית של בהרטי תמורת כ-50 מיליון דולר. המניה נסחרה ללא שינוי.

אלווריון זינקה בכ-8.4% לאחר שנבחרה לספק מערכת BreezeMAX פרי פיתוחה עבור פרויקט פריסה המיועד לכיסו ערים שונות ברוסיה, באינטרנט מהיר אלחוטי. השקת הרשת החדשה כבר החלה עם פעילותה של CenterTelecom, אחת משבעת המפעילים הבין-אזוריים של רוסיה שנמצאים בבעלות ענקית האחזקות הפדרלית Svyazinvest.

השלב הראשון של הפרויקט אמור להוות חלק מן התוכנית המשולבת של הפדרציה הרוסית, שמטרתה חיבור מאות בתי ספר לרשת WiMAX.

גם מניית ריטליקס בלטה בזינוק של כ-10.6%, ללא סיבה נראית לעין.

מניית וולטייר זינקה בכ-8.3% לאחר שבבית ההשקעות RBC המליצו על המניה במלצת "תשואת יתר" ובמחיר יעד של 15 דולר - כפול ממחירה בפתיחת המסחר. מנגד, בבנק ההשקעות ג'יי פי מורגן נתנו למניה המלצת "החזק".

עוד בישראליות, טבע הוסיפה כ-1.5%.

  • עוד באותו נושא:
  • יאהו
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully