וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפאן מודאגת מהדומיננטיות של גוגל - הממשלה הקימה פרויקט לפיתוח טכנולוגיית חיפוש

סוכנויות הידיעות

5.9.2007 / 9:53

הפרויקט כולל 10 שותפויות בין חברות גדולות, החוששות מאובדן ההובלה בתחום החומרה, כך דיווח FT



ממשלת יפאן מודאגת מהדומיננטיות של גוגל בתחום שירותי האינטרנט, והקימה פרויקט לפיתוח טכנולוגיות חיפוש חדשות. הגורם המרכזי מאחורי המאמצים החדשים הוא חששות שמא יפאן תאבד את הובלתה בתחום מוצרי האלקטרוניקה לטובת דרום קוריאה וטייוואן. בשל כך, הפרויקט היפאני יתמקד בפיתוח טכנולוגיות חיפוש שיפעלו מעל גבי מכשירי אלקטרוניקה המתחברים לרשת האינטרנט, כך דיווח "פייננשל טיימס".



פרויקטים דומים של צרפת וגרמניה הוכרזו לפני שנתיים אך לא הניבו תוצאות, וגרמניה אף פרשה מניסיונותיה.



הפרויקט של ממשלת יפאן כולל 10 שותפויות, אשר כל אחת מהן מפתחת יישום חיפוש נפרד. הממשלה שידכה בין חברות כמו NTT דאטה, זרוע תקשורת הנתונים של חברת הטלקום הגדולה ביפאן, עם טויוטה אינפוטכנולוג'י סנטר וטויוטה מאפמאסטר ליצור מערכת ניווט אישית למכוניות. NEC, מעבדות המחשב של סוני והיטאצ'י הן בין החברות האחרות המשתתפות בפרויקט, המתוקצב בכ-120 מיליון דולר ? סכום לא גדול, יחסית, כדי להתחרות בכוחות הפיתוח העצומים שיש לגוגל.



המומחיות של חברות יפאניות בתחום החומרה הולכת ומאבדת רלוונטיות, כך נראה, בשל הנהירה הגדולה של הצרכנים לשירותים מקוונים ? הרווחיים יותר עבור החברות. דוגמא בולטת למהלך שנועד לענות על המגמה הזו הוא הכרזתה של נוקיה השבוע כי תקים חנות מוזיקה מקוונת ותציע שירותים מקוונים למנויי סלולר, כמו משחקי מחשב.



יש המשייכים את פיגורה של יפאן בתחום לחוקי זכויות יוצרים נוקשים, אשר אוסרים על שימוש בתוכן מוגן ללא רשות היוצרים. במנועי חיפוש כמו של גוגל או יאהו, יש שימוש כזה ללא הרף, אולם הם יכולים לפעול ביפאן מכיוון שהשרתים שלהם פועלים מחוץ למדינה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully