וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן הופכת ל"חממת יזמות": עשרות בתי עסק חדשים שלא נראו כמותם בפקיסטן בעבר צצים בערים הגדולות

סוכנויות הידיעות

5.9.2007 / 10:29

הגידול בצריכה אותת על התפשטותו של מעמד בינוני בערים הגדולות של פקיסטן



הזירה פוליטית בפקיסטן מתקדרת אך הפגנה ברורה של אמון בעתיד המדינה מגיעה מכוח כלכלי מתעורר: יזמים. עשרות בתי עסק חדשים שלא נראו כמותם בפקיסטן בעבר, ממכוני כושר ובתי קפה מעוצבים ועד למרכזים להשתלות שיער, צצים על רקע הצמיחה הכלכלית הדרמטית. כתוצאה מכך, עושר חדש ובחירות צרכניות חסרות תקדים הפכו לחלק מהמרקם החברתי הסוער של פקיסטן. כך לפי דיווח של ה"וול סטריט ג'ורנל".



עימותים צבאיים בין מיליציות וכוחות הביטחון וחזרתו הצפויה למדינה של ראש הממשלה הגולה נוואז שאריף, שהודח בהפיכה צבאית על ידי הגנרל פרווז מושארף ב-1999, דוחפים את פקיסטן לקראת עתיד לא ברור, אך עלייתו של מעמד היזמים החדש מאפילה על המצב פוליטי העדין.



היזמים החדשים קוראים תיגר על האורתודוכסיה הדתית. הם מספקים ניגוד לעלייתו של האיסלאם הרדיקלי שארה"ב והמערב רואים בו איום על מעמדה של פקיסטן כבת ברית.



בראייה כוללת, מעמד היזמות עדיין מהווה נתח זעיר ומונה קצת מעל למיליון איש לפי הערכות. מרבית העסקים מוגבלים למובלעות של עושר אורבני שמרבית הפקיסטנים לא חווים במהלך כל ימי חייהם. אך עדיין, הקריירות הקצרות של מרבית היזמים מראות עד כמה מהר יכול השינוי הדרמטי להתפתח בפקיסטן.



מאז ההפיכה הצבאית של מושארף ב-1999, פקיסטן הפכה לאחת מכלכלות הגדלות בקצב המהיר ביותר באסיה. במהלך שמונה השנים האחרונות, מכירות מכוניות טיפסו ב-20% בשנה, טלוויזיות ב-29% ומזגנים ב-206%. במהלך ארבע השנים האחרונות, הצמיחה הכלכלית הסתכמה בממוצע ב-7%, לפי נתונים ממשלתיים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully