וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד מיליון דולר בשנה לבלוגר מוביל בארה"ב

נתן ליפסון

5.9.2007 / 10:33

500 הבלוגרים המובילים בארה"ב מגלגלים כ-100 מיליון דולר בשנה; גם חברות גדולות בארה"ב מנסות לשלב בין עסקים לטכנולוגיה, ומשתמשות בבלוגים ארגוניים כאמצעי לקידום מטרותיהן



עד לפני כשנתיים היה מייקל רק אחד מאלפי יזמים בתחום האינטרנט. מלבד המנהלים, העובדים והמשקיעים בחברות שהקים, איש לא הכיר אותו.



אך כיום המצב אחר לגמרי: שמו של מייקל מוכר למיליוני יזמים ומשקיעים, ולאחרים שמתעניינים בתעשיית האינטרנט - בוודאי בענף הווב 2.0. בעיניי רבים, מייקל הוא אחת הסמכויות הבולטות בעולם יזמות האינטרנט.



דבר דומה קרה לג'ינה. עד תחילת 2005 היא היתה מפתחת ווב מהשורה, אך כיום רבים מאלה שמכירים את מייקל מכירים גם אותה, ומקשיבים בתשומת לב רבה למה שיש לה לומר.



מה שהוציא את מייקל וג'ינה מאלמוניותם היה בדיוק אותו הדבר - הם התחילו לכתוב בלוג. מייקל הוא מייקל ארינגטון, שהקים את הבלוג TechCrunch, וג'ינה היא ג'ינה טראפאני, שהקימה את הבלוג Lifehacker.



באילו מספרים מדובר? המקום הטוב ביותר לבדוק בו את הפופולריות של בלוגים הוא מנוע חיפוש הבלוגים Technorati, שמציג שתי טבלאות לדירוג פופולריות של בלוגים. הראשונה, וכנראה החשובה יותר, מדרגת בלוגים לפי כמות הבלוגים האחרים שמפנים אליהם. השנייה מדרגת אותם לפי כמות האנשים שצירפו אותם לרשימת הבלוגים החביבים עליהם (Favorited) ברשימות של Technorati.



נכון להיום, הבלוג של ארינגטון ממוקם במקום הרביעי בטבלה הראשונה, עם הפניות מ-22,117 בלוגים אחרים. הבלוג של טראפאני מדורג במקום השישי, עם 17,711 הפניות מבלוגים אחרים.



כמה גולשים מושכים השניים? קשה לדעת בדיוק, אבל ארינגטון מעיד שלבלוג שלו יש מיליון וחצי מבקרים ייחודיים בחודש, יותר מ-400 אלף מנויי RSS ואימייל, ויותר מ-4 מיליון דפים נצפים בחודש. במלים אחרות, בתוך כשנתיים הרחיב ארינגטון את מעגל האנשים שמכירים אותו ומייחסים לו סמכות מקצועית, מכ-1,000, במקרה הטוב, לכמה מיליונים - ומכל העולם.



חשיפה אישית להשקעות חדשות



כמה מרוויחים בלוגרים? גם את הנתון הזה קשה לדעת, מכיוון שמדובר לרוב בעסקים פרטיים שאיש אינו מחויב לדווח עליהם. לפני כחודש נערך מחקר שניסה להשיב על השאלה הזו, על ידי אוניברסיטת טקסס וגוף בשם Chitika.



הממצא שלהם: ההכנסות של 50 אלף הבלוגרים המובילים ברשת הסתכמו ב-2006 בכ-500 מיליון דולר, בממוצע כ-10,000 דולר לבלוג לשנה, או 27 דולר וכמה סנטים ליום.



ממצא מעניין עוד יותר נגע להכנסות של הבלוגרים המובילים באמת. לפי המחקר, האחוזון העליון של אותם 50 אלף בלוגרים גרף כ-20% מההכנסות, כלומר 500 בלוגרים מובילים קיבלו כ-100 מיליון דולר - כ-200 אלף דולר לבלוגר בשנה.



בלוגרי האלפיון העליון, ובהם ארינגטון, מרוויחים יותר: ההערכות הן שבלוגרים ברמה שלו יכולים לייצר הכנסות של 50-80 אלף דולר בחודש, כלומר יכולים להגיע למיליון דולר בשנה.



עם זאת, המספרים האלה לא מייצגים את התועלת הכלכלית והמקצועית האמיתית של בלוגרים מובילים. כאשר בלוגרים מגיעים למעמד כזה, הם נחשפים באופן אישי להרבה יותר השקעות חדשות, הצעות עסקיות והצעות תעסוקה, שמייצרים להם הכנסות גבוהות עוד יותר.



טים או'ריילי, למשל, הוא דוגמה מצוינת. או'ריילי הוא מייסד הבלוג O’Reilly Reader. בספטמבר 2005 הוא כתב בו פוסט על תופעה חדשה באינטרנט. השם שנתן לה, אף שהוא לא המציא אותו בעצמו, נהפך מיידית למטבע לשון, ואו'ריילי נהפך לבר-סמכא בענף החדש - "ווב 2.0".



בסוף 2006, כשהוא נישא על גלי הפופולריות של המושג שעדיין מזוהה איתו, או'ריילי הקים קרן הון סיכון בשם - O'Reilly AlphaTech Ventures וסגר לה גיוס ראשון של 51 מיליון דולר. אפילו אם לא תבצע השקעה מוצלחת אחת, הקרן בוודאי תניב לו יותר הכנסות מהבלוג.



הבלוג, אם כן, אינו מקור הפרנסה העיקרי של הבלוגרים המובילים - הוא רק אמצעי שיווקי יעיל שמייצר הזדמנויות אחרות, שהן מקור ההכנסות העיקרי. גם עשרות הכנסים שהבלוגרים מוזמנים אליהם מדי חודש הם ערוץ שיווקי, וההזמנות מגיעות עקב המעמד שניתן להשיג באמצעות הבלוג.



תופעה צומחת



ואולם מעטים מאוד הם הבלוגרים שהבלוג שלהם שימש או ישמש אותם כקרש קפיצה להקמת קרן הון סיכון. שימוש נפוץ יותר בבלוג הוא כאמצעי לקדם את החברה שבה הבלוגר עובד. חברות גלובליות רבות משתמשות בבלוגים כאמצעי שיווק, בהן Accenture, BMC, בואינג, בריטיש טלקום, דל, ג'נרל מוטורס, גוגל, hp, יבמ, ג'ונסון & ג'ונסון, מיקרוסופט, נובל, אוראקל, SAP, סאן, נוקיה, מוטורולה, ספרינט, יאהו וחברות רבות אחרות.



התופעה הזו נמצאת עדיין בשלבי צמיחה. לפי מחקר שבוצע בינואר השנה, 5% מהחברות בבריטניה משתמשות באופן קבוע בבלוגים, בדומה לשיעור החברות שמשתמשות בשיווק ויראלי. בארה"ב הבלוגים העסקיים פופולריים הרבה יותר: במחקר שבוצע ביוני 2006, נמצא ש-5.8% מהחברות הנכללות ברשימת ה-500 Fortune משתמשות בבלוגים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully