וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפנית בעמדת ההסתדרות: תסכים כי עובדי קבלן יועסקו כעובדים זמניים יותר מתשעה חודשים

חיים ביאור

5.9.2007 / 10:48

שינוי העמדה הושג כחלק מעסקה כוללת, לפיה ישופרו תנאי ההעסקה של העובדים המועסקים באמצעות חברות כוח אדם



תקופת ההעסקה הזמנית של עובדים המועסקים באמצעות חברות כוח האדם תוארך מעבר לתשעה חודשים, ותהיה שנה ואולי אף שנה וחצי. כך עולה מדיונים בלתי רשמיים המתנהלים בין ההסתדרות, חברות כוח האדם הגדולות ומשרד האוצר.



סעיף מרכזי בחוק העסקת עובדים באמצעות קבלני כוח אדם, שהתקבל באמצע שנות ה-90', קבע כי עובדים המועסקים באמצעות חברות כוח אדם ייהפכו לעובדים מן המניין של המעסיק בפועל בתום תשעה חודשי העסקה. עד כה, דחה משרד האוצר את יישום הסעיף הזה מדי שנה, בטענה שהוא יגדיל את עלויות ההעסקה של העובדים ויגרום למעסיקים לקשיים כלכליים.



סעיף תשעת החודשים היה אמור להיכנס לתוקף בינואר 2008, אך האוצר שוב דחה את יישומו במסגרת חוק ההסדרים ל-2008 - והפעם נדחה היישום ל-2011.



חברות כוח האדם הגדולות, בהן מנפאואר ישראל, או.אר.אס, דנאל ואורטל הפעילו לחץ על ההסתדרות במשך זמן רב, כדי שתסכים להאריך את תקופת הזמניות של עובדי כוח אדם לשנתיים. הארכה זו פועלת לטובתן ולטובת המעסיקים הסופיים, אך פוגעת בעובדים עצמם, שמספרם כיום הוא יותר מ-100 אלף.



כעת מסתמן כי ההסתדרות תסכים להאריך את משך תקופת הזמניות מעבר לתשעה חודשים, כחלק מעסקה כוללת שלפיה ישופרו מהותית תנאי ההעסקה של העובדים המועסקים באמצעות חברות כוח אדם.







בין היתר, ייקבע כי שכרם של עובדים אלה, עם כניסתם למקום העבודה, יהיה גבוה בשיעור מסוים משכר המינימום במשק (3,740 שקל) והם יקודמו בדרגות בפרקי זמן קבועים מראש, ככל שיגדל הוותק שלהם במקום העבודה. בנוסף, לפי ההסכם המתגבש, האוצר יבטל את יוזמתו לדחות ל-2011 את היישום של סעיף תשעת החודשים.



המשא ומתן בעניין עובדי חברות כוח האדם מתנהל בין שר האוצר רוני בר-און ליו"ר ההסתדרות עופר עיני, והוא אמור להסתיים עד 15 בספטמבר. עם זאת, הצדדים החליטו כי אם לא יצליחו להגיע להבנות, המשא ומתן יעלה דרגה ויתנהל בין ראש הממשלה אהוד אומרט, בר-און ושר הביטחון אהוד ברק. עיני אמר לא מכבר כי "שיפור תנאי ההעסקה של עובדי חברות כוח האדם הוא המאבק הבא של ההסתדרות, העשוי לכלול שביתה במשק".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully