וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איילון משיקה 4 קרנות נאמנות; תזרים מיליארדי שקלים לבית ההשקעות שלה

ארז יצחקי

5.9.2007 / 10:55

מנכ"ל הקרנות: הייתי יותר שמח להשיק את הקרנות לפני כשבועיים, בשיא הנפילות"



מנהלי השקעות רבים מתייחסים לתקופה הנוכחית כאל זמן גרוע להשקת מוצרים פיננסיים חדשים. בתקופה שבה חוסר הוודאות היא המגמה השולטת בשוק והגרפים של מדדי הבורסה מתנהגים בתזזיתיות, רבים מהם בוחרים להיכנס לעמדת המתנה.



בית ההשקעות איילון פתרונות פיננסים השיק ביום שני את פעילות קרנות הנאמנות שלו, עם ארבע קרנות נאמנות חדשות. "הייתי אפילו יותר שמח להשיק את הקרנות האלה לפני שבועיים, בשיא הנפילות", אמר אתמול יונתן דולברג, מנכ"ל איילון קרנות נאמנות. "אני אוהב שפל. אוהב להשקיע בתנאי אי ודאות ומאמין שלהשיק מוצרי השקעה בתקופות של חשש זה דבר טוב. נכון, קשה יותר לגייס כסף בתקופות כאלה - אז אני אגייס מעט לקרנות החדשות ואנסה לעשות תשואות טובות יותר. מהבחינה הזו אני מאמין שמי שנכנס היום להשקעות בכל סוג של תיק או מוצר, גם אם מדובר בתיק השקעות סולידי לחלוטין, יזכה לתשואות טובות יותר".



איילון פתרונות פיננסים נמצא בבעלות איילון אחזקות, הנסחרת בבורסה לפי שווי של 150 מיליון דולר. איילון אחזקות מחזיקה גם בחברת הביטוח איילון, ואיילון פתרונות פיננסים הוא הזרוע הפיננסית של בעלי השליטה באיילון, משפחת רחמני. בית ההשקעות מוחזק ב-76% על ידי איילון אחזקות, ושאר המניות מתחלקות בחלקים שווים בין שלושת המנהלים של בית ההשקעות: גיל בארי המנכ"ל, מוריס סבג המשנה למנכ"ל ויונתן דולברג.



בית ההשקעות מנהל כיום מיליארד שקל דרך פעילות ניהול התיקים שלו, אבל צפוי להגדיל את היקף נכסיו באופן משמעותי בתקופה הקרובה. איילון קופות גמל מנהלת כיום קופות בהיקף של 3.5 מיליארד שקל, ובהן קופות שהחברה הקימה, קופות שנרכשו ממקפת וקופות שנרכשו מבנק אוצר החייל. מרבית הנכסים האלה צפויים לעבור לניהולו של בית ההשקעות בתקופה הקרובה, מה שיגדיל משמעותית את מצבת הנכסים שהוא מנהל. קופות הגמל של איילון לא הציגו תשואות מרשימות יחסית לענף מאז תחילת השנה. קופת הגמל ביטחון איילון הניבה 7% למשקיעיה עד סוף יולי.



בשנה האחרונה דובר על מיזם גמל ופנסיה שתקים חברת הביטוח יחד עם בית ההשקעות פריזמה. כיום, לאחר שהתוכניות להקמת המיזם נגנזו, חברת הביטוח תרכז את עיקר מאמציה בדחיפת בית ההשקעות קדימה כזרוע הפיננסית העיקרית שלה, והשקת הקרנות החדשות היא חלק מתהליך זה.



איילון השיק ארבע קרנות: איילון מניות ישראל, איילון מניות גלובלי, איילון אג"ח ואיילון 80/20 - קרנות אותן רואה דולברג כ"אבני היסוד" של קרנות הנאמנות.



דולברג רואה הזדמנויות השקעה בתחומים רבים בשוק הנוכחי. "אחרי הרעשים בשווקים, העולם נראה לנו מעניין", הוא אומר. "אני מוצא עניין גם באג"ח לא מדורגות שהיו בתשואה של 7% לפני חודש, והיום נסחרות בתשואה של 17%, ובמניות", הוא אומר ומציג דוגמאות למניות שמעניינות את איילון. "אם אפשר לקנות היום מניה של אלוני חץ בפחות מההון העצמי שלה, זו מניה שמעניינת אותנו. את המניה של רבוע כחול אנחנו בוחנים בהתעניינות, דווקא כי כולם המליצו למכור אותה והמניה חטפה. אנחנו בודקים גם את מניית אמות שירדה בחוזקה. בכלל, אנחנו אוהבים מניות של נדל"ן מניב, חברות אנרגיה וחברות העוסקות בקנייה והפצה של חומרי גלם"



קנה קופת גמל, קבל ביטוח



עוד בית השקעות הנמצא בבעלות חברת ביטוח, בית ההשקעות הראל, נתן השבוע תזכורת לפטנציאל הסינרגיה שחברות הביטוח יכולות ליצור עם בתי ההשקעות שלהן. הראל בית השקעות יצא במבצע שבו הוא מעניק ביטוח נגד תאונות למי שיעביר יותר מ-200 אלף שקל לקופות הגמל ולקרנות ההשתלמות שלו. למשקיעים כדאי לזכור רק כי עם כל הכבוד למבצע, ביטוח נגד תאונות אינו תחליף לבדיקת התשואות שתניב קופת הגמל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully