וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלופניקס זכתה בחוזה של 2.5 מיליון דולר להסבת מערכות מחשוב בבנק אירופי

שירלי יום-טוב

5.9.2007 / 11:38

ל-TheMarker נודע כי החברה קיימה רודשואו בתל אביב לקראת גיוס באמצעות אג"ח אך בחרה לוותר



אתמול זינקה מניית ב-5% במחזור גדול של 10 מיליון שקל בתל אביב. הנה נקודה למחשבה עבור מי שמחפש את ההסבר לקפיצה במחזור הער - הבוקר דיווחה החברה על חוזה חדש בהיקף של 2.5 מיליון דולר עם בנק אירופי מוביל. האם יש קשר בין שני הדברים? תחליטו אתם.



בלופניקס הישראלית מתמחה בפתרונות תוכנה למודרניזציה של מערכות מחשוב מסורתיות ונסחרת גם בנאסד"ק לפי שווי שוק של 265 מיליון דולר, בעקבות זינוק פנומנלי של פי ארבעה במחיר המניה ל-16.2 דולר.



הבוקר הודיעה החברה כי זכתה בחוזה חדש עם בנק אירופי, ששמו לא נחשף, להסבת מסדי נתונים ישנים לסביבת עבודה מודרנית. הפתרון של בלופניקס מאפשר הסבה אוטומטית של נתונים, בניגוד להסבה ידנית המוצעת על ידי חלק מהחברות בשוק, בעיקר אלו שבסיסן בהודו.



מסדי הנתונים שיעברו הסבה פותחו ב-1994 על ידי חברת טקסס אינסטרומנטס האמריקאית, והזכויות עליהם מוחזקות כעת על ידי חברת קומפיוטר אסושיאטס (CA). בלופניקס ציינה כי להערכתה יש עשרות אלפי מערכות מחשוב המבוססות על מסד נתונים זה. בראיון לפני חודשיים אמר דיויד ליישנר, סמנכ"ל השיווק של החברה, כי השוק בו פועלת בלופניקס מוערך ב-10 מיליארד דולר עד 2015.
בלופניקס סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם קפיצה של 26% ל-41 מיליון דולר וזינוק של 55% ברווח ל-2.8 מיליון דולר.



ל-TheMarker נודע כי הזינוק במניה גרם לחברה לבחון אפשרות של גיוס הון בתל אביב. בלופניקס ערכה בשבועות האחרונים רודשואו למשקיעים בעזרת חברת החיתום פועלים אי.בי.אי, אך החליטה לבסוף לסגת מכוונתה לגייס כסף באמצעות אג"ח להמרה בשל ריבית גבוהה.



אי.בי.אי כתב סקירה פנימית מחמיאה על החברה לפני מספר חודשים. האנליסט אורי ליכט ציין אז כי "לא ניתן למצוא חברות נוספות המספקות סל מלא של פתרונות כוללים למודרניזציה כפי שמספקת בלופניקס".



היום תקיים החברה מצגת למשקיעים בניו יורק במסגרת כנס של בית ההשקעות רות' קפיטל, המסקר את החברה בהמלצת "קנייה". בית ההשקעות קולינס סטיוארט (לשעבר אנטרברג) מסקר אף הוא בהמלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 23 דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully