וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי הנדל"ן המסחרי בארה"ב עשויים לרדת ב-15% בשנה הבאה - הירידה החדה ביותר מאז המיתון ב-2001

סוכנויות הידיעות

5.9.2007 / 13:19

משקיעים רכשו ביולי את כמות נכסי הנדל"ן המסחרי המעטה ביותר מאז אוגוסט



מחירי הנדל"ן המסחרי בארה"ב עשויים לרדת ב-15% בשנה הבאה - הירידה החדה ביותר מאז המיתון ב-2001. זאת, על רקע עליית הריבית, שתחייב את בעלי הנכסים לקבל מחיר נמוך יותר עבור הנכס או לדחות את מכירתו.



"אנשים אינם מוכנים לבצע עסקות כיום", אמר הווארד מייקלס - יו"ר קרלטון אדווייזורי סרוויסס, המארגנת מימון לרכישות נדל"ן, כולל את רכישת בניין הליפסטיק במנהטן. "הציפיות הן כי המחירים ימשיכו לרדת", אמר מייקלס.



משקיעים רכשו ביולי את כמות נכסי הנדל"ן המסחרי המעטה ביותר מאז אוגוסט 2006. רכישות של בנייני דירות ירדו ב-50% לעומת יוני, לפי נתוני חברת הייעוץ ריל קפיטל אנליטיקס.



ארצ'סטון-סמית טרסט דחתה מאוגוסט לאוקטובר את מכירתה, בשווי 13.5 מיליארד דולר, לקבוצה בהובלת טישמן ספייר פרופרטיס.



מישן ווסט פרופרטיס, הבעלים של נדל"ן מסחרי בעמק הסיליקון, אמרה ב-13 באוגוסט כי מכירת החברה ב-1.8 מיליארד דולר עשויה להיכשל, לאחר שהבנק הסיר את מימונו.



כ-930 עסקות נדל"ן מסחרי, המוערכות בשווי 5 מיליון דולר ויותר, יצאו לפועל ביולי - לפי נתונים ראשוניים של ריל קפיטל. גם לאחר חישוב סופי של יולי, העשוי להביא לעלייה של 15% במספר העסקות, עדיין יהיה המספר הנמוך ביותר השנה, אמר דן פסולו, מנהל חטיבת ניתוחי שוק בריל קפיטל.



המחיר הממוצע לנדל"ן מסחרי עשוי לרדת ב-15%-5% בשנתיים הקרובות, תלוי בסוג הנכס, באיכותו ובמיקומו, אמר מתיו אוסטרוור, אנליסט במורגן סטנלי.



הריבית על משכנתאות מסחריות עלתה, על רקע העלייה בשמיטת החובות על משכנתאות סאבפריים בשוק הדיור למגורים. עלייה זו עצרה את הגל, שגרם מוקדם יותר השנה לעליית המחירים של בנייני משרדים, דירות ומלונות לשיאים חדשים.



המחיר הממוצע למשרד יוקרתי במרכזי הערים הגיע ל-26.19 דולר למ"ר, לעומת 16.92 דולר למ"ר ב-2005 וכמעט הוכפל לעומת המחיר הממוצע ב-2001, דיווחה ריל קפיטל.



"קיים פחד גבוה במערכת מצד השווקים הפיננסים", אמר מרטין סטיין, מנכ"ל רג'נסי סנטרס קורפ. "לפני שישה חודשים שלטה תאוות הבצע - כעת שולט הפחד".



תנאי אשראי הדוקים בבנקים העניקו הזדמנות למשקיעים עם מזומן רב, אמר ג'ואקין דה מונה, מנכ"ל ארדן ריאליטי, שבבעלות ג'נרל אלקטריק. בין הרוכשים במזומן עשויות להיכלל חברות הביטוח, קרנות פנסיה וקרנות ריט.



למרות זאת, המוכרים מושכים את נכסיהם מהשוק, אמר ג'יימס קורל, מנכ"ל חטיבת ההשקעות בנדל"ן בכהן אנד סטירס. "איש אינו רוצה למכור בתנאי השוק הנוכחיים, מאחר שברור שלא יקבלו את המחיר המבוקש".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully