וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

500 מיליון דולר "נעלמו" מספריה של קרן סנטינל האמריקאית

TheMarker

5.9.2007 / 14:52

בדיקה רגולטורית העלתה כי הקרן פושטת הרגל העלימה את הסכום, כך דיווח "פייננשל טיימס"



בדיקה רגולטורית בספרי קרן סנטינל מנג'מנט גרופ העלתה כי 505 מיליון דולר "נעלמו" מחשבונותיה, כך דיווח "פייננשל טיימס". ההתפתחות האחרונה מעלה שאלות רבות לגבי הסדר שערכה קרן סנטינל עם כמה מנושיה, לפי הדו"ח.



רשות ני"ע בארה"ב (SEC) הגישה תביעה אזרחית בסוף אוגוסט בגין הונאה נגד קרן סנטינל (Sentinel) מנג'מנט גרופ, שהגישה בקשה להגנה מפני נושיה בעקבות הפסדים שנגרמו לה בשל השפעת המשבר בשוק משכנתאות הסאבפריים בארה"ב על שוק ניירות הערך.



לפי התביעה, שהוגשה בבית משפט מחוזי בשיקגו, סנטינל הונתה את לקוחותיה ומעלה בכספם, בין היתר באמצעות עשיית שימוש בנכסיהם כערבויות להלוואות בסך 500 מיליון דולר. התנהלותה של הקרן, טוען ה-SEC, מנוגדת לחוקי ההשקעות בארה"ב והעמידה את לקוחותיה בסכנה להפסדים חמורים ובלתי ניתנים לתיקון.



בין היתר, מואשמת סנטינל כי העבירה ניירות ערך בשווי של לפחות 460 מיליון דולר מתיקי ההשקעות של לקוחותיה לחשבונותיה הפרטיים והשתמשה בהם כערבויות להלוואות וקווי אשראי אותם לקחה במטרה להתגבר על בעיותיה הפיננסיות. בנוסף, טוען ה-SEC, רימתה סנטינל את לקוחותיה כשניפקה עבורם הצהרות כספיות יומיות שלא שיקפו את הפעילות האמיתית של השקעותיהם. הרשות דורשת מבית המשפט להוציא צו מניעה נגד סנטינל, במטרה למנוע ממנה להמשיך לעסוק בפעילות בלתי חוקית, בנוסף להטלת קנסות כבדים.



באמצע חודש אוגוסט הגישה סנטינל בקשה לפשיטת רגל והגנה מפני נושיה - שבוע לאחר שביקשה אישור מהרשות למסחר בחוזי סחורות עתידיים בארה"ב (CFTC) לעצור פדיונות של משקיעים בעקבות חשש כי לא תוכל לעמוד בדרישות לפדיונות מבלי למכור ני"ע בהוזלה ניכרת לעומת ערכם האמיתי. החברה, שניהלה נכסים בשווי 1.6 מיליארד דולר, בהם אג"ח ממשלתיות, אג"ח קונצרניות ומניות, טענה כי נאלצת להקפיא את הפדיונות משום ש"פחד המשקיעים גבר על ההיגיון" ומתוך חשש כי לא תוכל לעמוד בדרישות לפדיונות מבלי למכור ני"ע בהוזלה ניכרת לעומת ערכם האמיתי.



עם זאת, בתביעתו טוען ה-SEC כי ההסבר של סנטינל ללקוחותיה על הסיבה להקפאת הפדיונות היא "שקרית ומטעה". במשך חודשים, טוענת הרשות, ספגו לקוחותיה של סנטינל הפסדים בהיקף לא ידוע והסתכנו ללא ידיעתם בהפסדים נוספים בשל התנהלותה של הקרן.



במהלך השימוע הראשון בנוגע לבקשתה של סנטינל להגנה מפני נושים, נחשף כי הסוכנות האמריקאית למסחר בסחורות עתידיות (NFA), עברה על ספרי החברה ימים ספורים לפני שהגישה בקשה לפשיטת רגל ומצא כי רישומיה הפיננסיים של החברה לוקים בחסר ומעלים חשד למרמה. כתוצאה מכך, הנפיקה ה-NFA צו המורה על סנטינל לחדול ממכירה, העברה או מימוש של ניירות ערך כלשהם.



"מדובר כאן ביותר ממקרה פשוט של ניהול כושל", טען בבית המשפט עורך הדין דיוויד קמניץ, המייצג את חברת האחזקות הבריטית בריטיש וירג'ין איילנדס (BVI), מלקוחותיה הגדולים ביותר סנטינל, שכינה את התנהלותה העסקית של סנטינל "מטרידה ובלתי חוקית".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully