וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 שנים אחרי כישלון מיזם אופק - אלוביץ יוכל להתחרות בבזק: בג"צ פותח את תחום הטלפוניה בפס רחב לתחרות

ערן גבאי

5.9.2007 / 15:18

בג"צ: "החשש שבזק תסתייע בבזק בינלאומי על מנת לעקוף את המגבלות לא הופרך"



בג"צ דחה את עתירת בזק בינלאומי בנוגע לכניסתה לשוק הטלפון הקווי הפנים ארצי (בטכנולוגיית הפס הרחב ה-VOB). בכך אישרר בג"צ את עמדת משרד התקשורת, לפיה אין להתיר לקבוצת כולה, על כל החברות הבנות, לפעול בשוק הטלפוניה הפנים ארצית בטכנולוגית ה-VOB עד שתרד לנתח שוק של 85% לפחות בתחום הטלפוניה הפנים ארצית. בג"צ חייב את בזק בינלאומי בהוצאות משפט בסך 20 אלף שקל לכל אחד מהמשיבים.



סטלה הנדלר, מנכ"ל 012 סמייל תקשורת, שהיא למעשה שחקן ה-VOB היחיד בשוק, אמרה היום כי "זהו ניצחון לתחרות בשירות הטלפון הקווי הפנים ארצי". לסמייל תקשורת, שבשליטת איש העסקים שאול אלוביץ שכבר ניסה לפני כשש שנים להקים מיזם מתחרה בבזק בטלפוניה הקווית אך ויתר עליו ומחק את ההשקעה בו, יש היום יותר מ-25 אלף מנויי VOB בתחרות מול בזק.



VOB הם שירותי טלפוניה על גבי פס רחב באמצעות פרוטוקול האינטרנט, וטכנולוגיה זו עשויה לספק לסמייל תקשורת כבר השנה הכנסות של כמה עשרות מיליוני שקלים בודדים מהשירות. טלפוניית ה-VOB (גישה רחבת פס) היא טלפוניה קווית, ה"רוכבת" על התשתית ועל פרוטוקול האינטרנט, ונחשבת ככזו שיכולה לייצר את השינוי המיוחל בצריכת שירותי הטלפוניה הנייחת בישראל.



סמייל תקשורת, שקיבלה את רישיון המפ"א (מפעיל פנים ארצי) הקבוע לפני שבעה חודשים, כבר רשמה ב-2006 - בעת שהחברה הפעילה את השירות במסגרת ניסוי עם כ-15 אלף מנויים בלבד - הכנסות המוערכות בקרוב ל-15 מיליון שקל. היום, על פי הערכות, לחברה כבר כ-25 אלף מנויי VOB והיא רושמת צמיחה בהכנסות של כ-60% מהשירות כבר במחצית השנה הראשונה של 2007.



אם יתעורר בתחילת 2008 שוק ה-VOB בישראל - בשל החלטת האוצר בעניין היכולת של מנויי בזק לרכוש קו אינטרנט מבזק ללא חובת תשלום עבור קו הטלפון, ובשל כניסת תוכנית ניידות המספרים הקרובה ב-1 בדצמבר - הרי שסמייל תקשורת מסתמנת כמי שעשויה להיות ערוכה טוב יותר ממתחרותיה. על פי הערכות בשוק, עיקר החשיבות שבפעילות ה-VOB של סמייל תקשורת עשויה להגיע בעתיד, כשלחברה יהיו כמה עשרות רבות של מנויי VOB שיוכלו להעלות משמעותית את ערכה של החברה לקראת מכירה עתידית אפשרית שלה.



בג"צ קיבל היום למעשה את עמדת משרד התקשורת כמו גם את עמדת חברת 012 סמייל תקשורת, לפיה מתן היתר לקבוצת בזק לפעול בשוק הטלפוניה הפנים ארצית בטכנולוגית VOB לא יאפשר את התפתחותה של התחרות בשוק זה. בית המשפט קבע כי "מתן הרישיון לעותרת (בזק בינלאומי) יפגע, לעת עתה, בתחרות בתחום שירותי הבזק וכי החשש כי בזק תסתייע בעותרת על מנת לעקוף את המגבלות המוטלות עליה מכוח הדין והרישיון לא הופרך".



עוד קבע בית המשפט כי "הגשמת התכלית התחרותית שביסוד החלטת הממשלה מחייבת התחשבות לא רק בזכותה של העותרת להתחרות, אלא גם באפשרות המעשית הניתנת למשיבות, להבדיל מאפשרות תיאורטית גרידא, להתחרות בעותרת".



סטלה הנדלר אמרה בתגובה כי "אנו שמחים כי בג"צ שלמד את הנושא על בוריו, החליט לאשרר את מדיניות משרד התקשורת בנושא זה. לצערנו, בזק בינלאומי ניסתה לעכב את התחרות בתחום הטלפון הקווי הפנים ארצי למן היום הראשון, ובשל כך פגעה בציבור הצרכנים המשווע לאלטרנטיווה ראויה והוגנת".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully